احیای چاه های آبرسانی شرکت آغاجاری با هدف مقابله با تنش آبی

چاههای آبرسانی شركت آغاجاری با هدف مقابله با تنش آبی جنوب شرق خوزستان احیا میشوند.

بصیرت نو خوزستان ،به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری:مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اعلام این خبر بیان کرد:با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و کاهش قابل ملاحظه بهره دهی چاههای آب و با هدف جلوگیری از بروز تنش آبی در منطقه جنوب شرق خوزستان احیای چاههای آبرسانی این شرکت با همکاری یک شرکت دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

جواد تقی زاده افزود: طی سالیان اخیر دو حلقه چاه آبرسانی سردشت و یک حلقه چاه آبرسانی گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ بدلیل عدم کارائی از چرخه تولید خارج شده بودند. همچنین یک حلقه چاه دیگر در آبرسانی سردشت با بهره دهی بسیار پایین در حال فعالیت بود.

با توجه به بروکراسی طولانی مجوز حفر چاه های جدید و هزینه های هنگفت ابن کار همچنین دستکاری سفره های زیرزمینی آب و منابع طبیعی،احیای جاههای آبرسانی این شرکت با دعوت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

تقی زاده بیان کرد: خوشبختانه عملیات ویدئو متری شرکت دانش بنیان با استناد به مشاهدات لایه های درونی چاهها در اعماق مختلف،احیای این چاهها را امکانپذیر اعلام نمود.

وی صرفه جوئی اقتصادی حاصل از عملیات احیا و مرمت جاههای آبرسانی نسبت به حفر چاه جدید را ۷۰ در صد اعلام کرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با دارا بودن ۴ تاسیسات آبرسانی نقش مهمی را در تامین آب و مرتفع نمودن تنش آبی منطقه جنوب شرق خوزستان ایفا می نماید..اب تولیدی روزانه این شرکت ۷۰ هزار متر مکعب است که ۶۰ در صد این آب تولیدی معادل ۴۰ هزار متر مکعب بصورت روزانه و مستمر و مجانی در اختیار آبفا قرار میگیرد تا از این طریق آب ۴۵ روستا و مناطق شهری تامین گردد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا