نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد شکنی کرده ایم/ تبدیل وضعیت ۸۱۵ نفر از نیروهای شرکت لوله سازی/ زیاده خواهی بانک پاسارگاد مانع از رسیدن به ظرفیت اسمی

لوله سازی خوزستان بی شک راهی را که جدیدا آغاز کرده است، به فرمایش مقام معظم رهبری به نزدیکی های قله رسیده است، اما اجازه نداریم در این مسیری که آغاز شده است خسته شویم و عذر و بهانه بیاوریم و کارها را به تعویق بیندازیم و باید سعی کنیم با کار دسته جمعی به موفقیت برسیم.

 به گزارش بصیرت نو خوزستان | امروز ۲ آذرماه ۱۴۰۲ اصحاب رسانه در غالب تور رسانه ای راویان پیشرفت بسیج رسانه استان خوزستان از خط تولید شرکت لوله سازی اهواز بازدید و در پایان روبروی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره نشستند و سوالات خود را در خصوص مسائل مختلف شرکت پرسیده و پاسخ دریافت کردند.

اصحاب رسانه بعد از صرف صبحانه و بازدید از بخش های مختلف خط تولید که کارگران به صورت فعالانه در آن مشغول کار بودند، به سالن جلسات در ساختمان اداری دعوت شدند، آغازگر این جلسه دکتر سجاد بهمئی مسئول بسیج رسانه استان خوزستان بود.

وی با بیان اینکه هدف بسیج رسانه‌ با برگزاری اردوهای راویان پیشرفت پیوند رسانه و صنعت است، گفت: باید در بحث امیدآفرینی و اقداماتی که در حوزه های جهاد خدمت و‌ جهاد تبیین انجام می‌شود اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد تا در مقابل هجمه های معاندین و رسانه های بیگانگان ایستادگی کنیم.

سجاد بهمئی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت لوله سازی اهواز که راستای جهاد تبیین و با هدف امیدآفرینی و انتشار دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شرکت،‌‌ انجام شد، اظهار کرد: امروز پنجمین اردوی‌ راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه برگزار شد و باتوجه به هجمه هایی از سوی رسانه های معاند در حوزه صنعت و اقتصاد،  نیاز است که اصحاب رسانه به عنوان سفیر روشنگر در سطح افکار عمومی با آنها مقابله‌ کنند و این دستاوردها را به رشته تحریر درآورند.

وی گفت: اردوهای راویان پیشرفت مصداق بارز جهاد تبیین است و ما به عنوان اصحاب رسانه باید به دنبال امیدآفرینی باشیم.

بهمئی در ادامه افزود: با ظرفیتی که رسانه‌ها دارند وظیفه‌ داریم اخبار امیدبخش و امیدآفرین در حوزه صنعت را مخابره کنیم و مقابل جنگ ترکیبی، روایت و جنگ شناختی که توسط دشمن‌ علیه ما‌ ایجاد شده ایستادگی‌کنیم تا دستاوردهای جوانان را در حوزه صنعت به سمع و نظر افکار عمومی برسانیم.

مسئول بسیج رسانه استان خوزستان در پایان گفت: یکی از اقدامات بسیج رسانه در راستای ایجاد انگیزه و تولید محتوا در استان خوزستان برگزاری مسابقه ای با عنوان جام رسانه امید است که ۱۶ آذرماه برگزار و اصحاب رسانه در غالب تیم های ۵ نفره در یک روز کاری با انتخاب موضوعات مختلف کار تولید را انجام می دهند و بعد از ارزیابی مطالب تولیدی، تیم های برتر معرفی می شوند.

 

ر ادامه این نشست مهندس هوشنگ احمدی سرصحرا مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز با استقبال از این بازدید و حضور اصحاب رسانه در بخش های مختلف تولید گفت: خوزستان یک کشور است و مطمئنا اصحاب رسانه حاضر در استان خوزستان بسیار قوی و آگاهانه در مسائل مختلف حضور دارند و مشکلات را بیان و در راستای توسعه استان گام برمی دارند.

وی بیان داشت: لوله سازی خوزستان بی شک راهی را که جدیدا آغاز کرده است، به فرمایش مقام معظم رهبری به نزدیکی های قله رسیده است، اما اجازه نداریم در این مسیری که آغاز شده است خسته شویم و عذر و بهانه بیاوریم و کارها را به تعویق بیندازیم و باید سعی کنیم با کار دسته جمعی به موفقیت برسیم.

احمدی سرصحرا گفت: در ۴ ماه گذشته مهمترین اولویت ما توجه به افزایش تولید و رفع مشکلات پرسنل و کارگران بوده است که در این مسیر ابتدا بیمه تکمیلی همکاران را مرتفع و به مسائل رفاهی توجه کردیم، همچنین اینکه این شرکت‌ در چهار ماه گذشته سال جاری در عملیات تولید لوله ۵۲ درصد و در عملیات پوشش لوله بیش از ۸۰ درصد‌‌ بهبود عملکرد و رشد تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز اظهار کرد: شرکت لوله سازی اهواز با قدمتی بیش از ۵۰ سال یکی از شرکت‌های اصلی تولیدی کشور است که در حیات انرژی و‌ صنعت نقش به سزایی را طول سالیان ایفا کرده است، اما اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم بر تورم غلبه کنیم و باعث ارزشمند شدن پول کشور شویم باید با قدرت وارد رقابت در بازارهای دنیا شویم و مطمئنا این مهم باعث افزایش تولید و ارزاوری به کشور و تسلط بر بازارهای جهانی می شود، همانند راهی که چین و ژاپن طی کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت های شرکت های بزرگ در استان خوزستان توجه به مسائل اجتماعی است، از این رو توجه به حل مشکل ۲۰۰۰ نیروی کار موجود در شرکت لوله سازی را مهمترین اولویت خود در راستای توجه به موضوع خدمات و مسئولیت های اجتماعی می دانیم که در این راستا ۲۱۵ نفر از نیروهای ایثارگر موجود در شرکت را به لحاظ قرارداد کاری ساماندهی و رسمی کردیم و تکلیف ۳۵ نیروی ایثارگر دیگر را هم بزودی روشن خواهیم کرد، همچنین ۶۰۰ نفر از نیروهای عادی شرکت را تبدیل وضعیت کردیم که بسیار برای ما مهم بوده است.

همچنین در اربعین فعالیت های زیادی در چزابه انجام داده ایم و زمین ۹۰۰ متری  موجود را ساختمان سازی کردیم و به موکب دائم رسیدیم، در کنار آن ۳۰۰ فقره وام ۴ درصد به پرسنل پرداخت کرده ایم.

احمدی سرصحرا در ادامه با بیان اینکه شرکت لوله سازی اهواز دو عملیات ساخت و پوشش لوله‌ را دنبال می‌کند، افزود: این شرکت در چهار ماه گذشته در عملیات تولید لوله ۵۲ درصد و در عملیات پوشش لوله بیش از ۸۰ درصد‌‌ افزایش تولید داشته که در مجموع ‌۶۰ درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید در شرکت لوله سازی اهواز ‌حدود ۸۰۰ هزار تن در سال است، گفت: شرکت‌ لوله سازی در طول سال مالی گذشته ۹۳ هزار تن تولید داشت، اما از ابتدای سال تاکنون با ۱۰۲ هزار تن تولید‌، رکورد ۱۲ ماهه گذشته شکسته شده است و قطعا در ۴ ماه آینده این رقم باز هم افزایش خواهد داشت، کما اینکه حجم تولید‌ لوله از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۰ کیلومتر بوده و در بخش پوشش لوله نیز ‌۲۴۰ کیلومتر معادل ۷۰۰ هزار متر مربع افزایش صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: ماموریت اصلی و اولیه شرکت لوله سازی اهواز تولید لوله های انتقال نفت و گاز می باشد که به دو قسمت محصولات نفتی که حاوی گاز h2s هستند و محصولاتی که حاوی گاز h2s نیستند تقسیم می‌شود.

 

وی‌ ادامه داد: موادی که حاوی گاز h2s یا ترکیبات گوگرد هستند را ترش می‌نامند و محصولاتی که در این مسیر قرار دارند را محصول ترش می‌گویند و لوله های که برای این سرویس مورد استفاده قرار میگیرد باید از ترکیبات شیمیایی خاص و استاندارد بالاتر باشد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

سرصحرا‌ با بیان اینکه هزینه ساخت مواد اولیه، ساخت لوله، تکنولوژی و علمی که برای طراحی این محصول استفاده میشود بسیار گران است گفت: لوله سازی اهواز تنها تولید کننده لوله‌های سرویس ترش در کشور است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود و در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پل سفید مبنی بر اینکه علت فعالیت شرکت لوله سازی با ظرفیت یک هشتم توان چیست گفت: متاسفانه شرکت لوله سازی اهواز در یک دهه اخیر مشکل حقوقی با بانک پاسارگاد دارد که مانع از رسیدن به ظرفیت اسمی ما شده است و لوله سازی اهواز توان افتتاح حساب و یا باز کردن حسابهای خود به نام شرکت را ندارد و این موضوع باعث شده که از ظرفیت بانکی نتوانیم بهره بگیریم، کما اینکه پرونده موجود بین ما و بانک پاسارگاد چندین مرتبه به شعبه تجدید نظر رفته است و رای به نفع ما صادر شده است.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز ادامه داد: در دعوای حقوقی بین طرفین بانک پاسارگاد خواستار مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکت است که در دادگاه تجدید نظر رای بر پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است، اما هر بار با کارشکنی های بانک پاسارگاد این رای شکسته می شود و به دادگاه بعدی موکول می شود، این در حالی است که ما امادگی پرداخت مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومانی بانک پاسارگاد را داریم تا بتوانیم از ظرفیت بانکی کشور در راستای توسعه فعالیت های خود بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت‌ لوله سازی اهواز همچنین در پاسخ به سوال دیگر پل سفید مبنی بر اهداف آینده شرکت در زمینه صادرات گفت: شرکت لوله سازی اهواز از سال ۴۷ تاکنون فعال است اما هیچگونه صادراتی نداشته است، که در این خصوص کارگروهی جهت بررسی صادرات تشکیل شده است.

صرف ناهار پایان بخش برنامه این بازدید حدود ۴ ساعته از شرکت لوله سازی اهواز بود.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا