مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان عنوان کرد: صدور ۲۰۰ هزار جلد سند مالکیت در روستاهای خوزستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: به منظور بالابردن امنیت و جلوگیری از هرگونه تخلف در حوزه مسکن روستاها با صرف هزینه بسیار کم سنددار کردن خانه‌های روستایی در حال انجام است.

به گزارش بصیرت نو خوزستان|روح الله عمادی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از طرح های مهم بنیاد مسکن طرح هادی است. که در روستاهای بالای ۲۰ خانوار به منظور بهبود و بازسازی روستاها انجام می‌شود و خوزستان تنها استان دارای طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

وی گفت:در استان خوزستان از چهار هزار روستا دارای سکنه ،تعداد ۲ هزار ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند. که امسال بازنگری طرح هادی ۲۰۰ روستا در استان انجام خواهد شد و دولت نیز در اجرای این طرح حمایت‌های بسیار خوبی دارد.

عمادی با بیان اینکه در روستاها با صرف هزینه بسیار کم سند دار کردن خانه های روستایی در حال انجام است افزود:این اقدام در بالا بردن امنیت و جلوگیری از هرگونه تخلف در حوزه مسکن بسیار مهم است افزود: ۲۰۰ هزار جلد سند خانه روستایی در استان صادر شده که ۲۳ هزار تعداد در شهر و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: با انجام اقدامات عمرانی و بهسازی در روستاها، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در حال شکل‌گیری است.

وی ادامه داد:شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۵۳ درصد روستاهای مورد هدف است که این شاخص در استان ۸۷ درصد بوده که نشان دهنده روند بسیار خوب اجرای آن در خوزستان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از حمایت های دولت تامین قیر رایگان برای بهسازی روستاهاست تصریح کرد: در سال‌گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای بهسازی آسفالت روستاها به بنیاد مسکن خوزستان قرار گرفت که با پیگیری های انجام شده این رقم به ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

عمادی گفت: در راستای تقویت اقتصاد روستا طرح‌های گردشگری در ۱۳ روستای خوزستان دنبال می‌شود که در ۶ روستا این طرح نهایی شده و هفت روستای دیگر امسال به این طرح افزوده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه این طرح به منظور کمک به معیشت روستاییان و تقویت اقتصاد روستاها در حال انجام است ادامه داد: برای فاز اول اجرای این طرح در هفت روستا درخواست تامین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار داده شده است.

وی گفت: این طرح با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال انجام است و طرح گردشگری در ۶ روستای خوزستان به سرانجام رسیده است.

عمادی ادامه داد:یکی از طرح هایی که به اقتصاد روستاها کمک میکند طرح منظومه روستایی است که در ۱۳۸ روستا در حال انجام است و شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان در این طرح پایلوت هستند.

وی گفت: در این طرح نقاط قوت و ظرفیت‌های اشتغال و کسب درآمد هر روستا بررسی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی و کسب درآمد روستاییان انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تصریح کرد:این اقدام باعث ایجاد اشتغال به صورت کاملا تخصصی و کارشناسی در روستاها شده و در نهایت باعث تقویت اقتصاد روستا خواهد شد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا