رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان گفت: نیروگاه یک هزار مگاواتی فولاد خوزستان در دستور کار است

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان گفت: در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های انرژی شامل برق و گاز ۶ هزار میلیارد تومان به شرکت فولاد خوزستان خسارت وارد شد؛ به همین منظور نیروگاه یکهزار مگاواتی توسط شرکت فولاد خوزستان در دستور کار قرار گرفته که فاز اول آن شامل ۵۲۰ مگاوات کلید خورده و به این میزان بسنده نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، رضا طاهری عصر چهارشنبه ( ۲۶ بهمن‌ماه)  در نشست خبری با اصحاب رسانه در سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان پروژ‌های زیادی در چند سال اخیر با مبلغ حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تعریف کرده که بی سابقه است.

وی بر حرکت کارخانجات و واحدهای تولیدی به سمت توسعه تاکید کرد و گفت: شرکت فولاد خوزستان بسیاری از مشکلاتی که صنایع فولادی در مرکز با آن مواجه هستند، ندارد و این یک فرصت برای توسعه و پیشرفت است.

رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان ضمن دعوت از همه‌ی شرکت‌های خوزستانی برای توسعه عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان نیز در یکی از طرح‌های توسعه‌ای بزرگ خود در سال‌های اخیر در فولاد شادگان سرمایه‌گذاری کرده و در عین حال واحد فولادسازی و احیا را در این شرکت نیز در نظر گرفته است.

طاهری با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های انرژی شامل برق و گاز ۶ هزار میلیارد تومان به شرکت فولاد خوزستان خسارت وارد شد، تصریح کرد : به همین منظور نیروگاه یکهزار مگاواتی توسط شرکت فولاد خوزستان در دستور کار قرار گرفته که فاز اول آن شامل ۵۲۰ مگاوات کلید خورده و به این میزان بسنده نخواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: چشم‌انداز مجموعه شرکت فولاد خوزستان تولید ۱۳.۶ میلیون تُن فولاد برای سال ۱۴۱۰ است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت بیشترین پروژه‌های استان نسبت به دیگر واحدهای کشور توسط فولاد خوزستان تعریف شده که به درون شرکت و بیرون از آن مربوط است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان بر حمایت از صنایع داخلی استان تاکید کرد و گفت: ارتباط بین صنایع و فولاد، تکمیل زنجیره تولید و حمایت از تولید داخل از اهداف برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد است.

طاهری با اشاره به اینکه اولویت شرکت فولاد خوزستان خرید از واحدهای درون استان است خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان پنج برابر تعهد خود فضای سبز ایجاد کرده و چرخه‌های غبارگیر هوا در اطراف شرکت نیز بازسازی شده‌اند.

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا