راه اندازی اینترنت اشیا(iot) از برنامه های سال آتی شرکت فولاد شادگان

مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: برنامه داریم که در سال آتی اینترنت اشيا(iot) را با هدف یکپارچه کردن فرآیندهای موجود در سازمان از سطوح پایین تا فرآیندهای لایه ی کسب و کار، راه اندازی نماییم.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حسین کهزاد مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه روز دوم سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کلنگ فولاد شادگان در قالب یکی از طرح‌های فولادی استان سال ۸۵ زده شد؛ سال ۹۳ فولاد خوزستان ۶۵ درصد از سهام آن را خریداری کرد و مابقی سهام آن مربوط به شرکت ایمیدو می باشد.د

کهزاد با بیان اینکه جانمایی فولاد خوزستان و فولاد شادگان کاملا درست بوده و صدمه ای به تالاب وارد نکرده است، تصریح کرد: صنایع آب باید در جنوب کشور که به آب های آزاد نزدیک است احداث شود ولی این روند دنبال نشد و تمرکز شرکت های فولادی به سمت مرکز کشور که مناطق خشکی هستند سوق پیدا کرد که این سیاست، کاملا اشتباه بود و تبعات آن امروز محرز و مشخص است.

این مقام مسئول بیان کرد : در کنار این قضایا با توجه به محدودیت های آب در خوزستان قراردادی با آب و فاصلاب منعقد کردیم تا تصفیه خانه پساب شهری را به کارخانه منتقل کنیم تا کل آب مصرفی را از این طریق تامین کنیم و نیاز به آب آشامیدنی نداشته باشیم.

وی افزود : فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع کشور بود که با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت در منطقه شادگان احداث گردید.

مدیر عامل شرکت فولاد شادگان گفت: موقعیت جغرافیایی سوق الجیشی، نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان از مزیت های ویژه این شرکت به شمار می آید.

کهزاد بیان کرد:  شرکت فولاد شادگان اولین شرکتی است که تولید آهن اسفنجی به روش بومی (pered) را در جهان مورد استفاده قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که توسط شرکت فولاد شادگان در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته است، تصریح کرد: نظر به این‌که یکی از مهم ترین اهداف شرکت های صنعتی ایجاد شبکه های جمع آوری و احداث تصفیه خانه های فاضلاب پساب صنعتی و بهداشتی می باشد؛ پروژه احداث پساب صنعتی و بهداشتی در مجمتع شرکت فولاد شادگان با هدف تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی مجتمع و استفاده مجدد از آن در حال احداث است.

وی افزود: اجرای سیستم پایش آنلاین، پروژه جنگل و احداث فضای سبز، انبار قطعات یدکی مکانیزه و احداث پُست برق جنبی از دیگر مسئولیت های اجتماعی این شرکت است که تاکنون صورت پذیرفته است.

مدیر عامل شرکت فولاد شادگان گفت:  اولویت استخدام در شرکت فولاد شادگان بومی بودن نیروها بوده است و  در حال حاضر ۷۳درصد از نیروی کار ما بومی هستند.

کهزاد با اشاره به اینکه منطقه شادگان پیش از این صنعتی نبوده و نیروی کارآمد صنعتی نداشته است خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ما این است که با همکاری فنی و حرفه ای بحث آموزش و مهارت آموزی را به طور جدی پیگیری کنیم تا جوانان با مهارت مورد نیاز جذب شرکت شوند‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمده تجهیزات ما بومی شده هستند و حجم زیادی از قطعات را بومی کردیم، اظهار داشت: تاکنون تنها دو قطعه بومی نشده اند که آن هم توافق نامه ای برقرار شده تا کمپرسورهای سانتریفیوژ را به یکی از سازندگان داخلی واگذار کنیم.

وی در خصوص برنامه های آتی این شرکت افزود: برنامه داریم که در سال آتی اینترنت اشیا(iot) را با هدف یکپارچه کردن فرآیندهای موجود در سازمان از سطوح پایین تا فرآیندهای لایه ی کسب و کار، راه اندازی نماییم.

مدیر عامل شرکت فولاد شادگان گفت: همچین در نظر داریم واحد فولادسازی را با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بیلت راه اندازی کنیم و با انجام اصلاحاتی، ظرفیت واحد احیا را به یک میلیون تن برسانیم.

کهزاد بیان کرد: مقرر شده است که تا سال ۱۴۰۵ با راه اندازی فولادسازی دوم به ظرفیت ۱/۲ میلیون تن اسلب عریض و احیای دوم به ظرفیت ۱/۷ میلیون تُن، ظرفیت فولادسازی را به ۲ میلیون تُن و ظرفیت احیا را به ۲/۷ میلیون تُن برسانیم.

این مقام مسئول اظهار داشت : به رغم ظرفیت های خوب و پتانسیل بالایی که برای فولاد سازی در استان خوزستان وجود دارد ‌‌و این کار از احیا ساده تر است اما متأسفانه هنوز تدبیری برای بومی سازی اتخاذ نشده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق باشیم.

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا