تولید 80 درصد قطعات مورد نیاز صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت : شرکت ملی حفاری یکی از پیش قراولان ساخت داخلی قطعات بوده که در حال حاضر حدود 80 درصد قطعات مورد نیاز صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی تولید می شود و امیدواریم باقی نیاز را هم بتوانیم از درون استان تامین کنیم .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، مهران مکوندی قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران جز شرکت های برنامه خصوصی سازی هست اما از وزیر نفت به سازمان خصوصی سازی نامه ای زده شده که شرکت از این بند خارج می شود به این دلیل که شرکت ملی حفاری براساس آیین نامه جز شرکت های بالادستی می باشد و شرکت های بالادستی نباید واگذار شوند که این می تواند یک اشتباه سیستمی باشد .

مکوندی عنوان کرد : شرکت ملی حفاری ایران ۷۳ دستگاه حفاری با توان های متفاوت دارد که در حال کارکردن با کارفرمایان داخلی است.

این مقام مسئول بیان کرد : اکنون 60 درصد از ناوگان حفاری شرکت نیاز به بازسازی دارد که در حال حاضر در فرآیند مناقصه هستیم تا شرکت هایی که توانایی نوسازی و بازسازی اساسی این ناوگان را دارند کار به آنها واگذار شود و نسبت به انجام آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری یکی از پیش قراولان ساخت داخلی قطعات بوده خاطرنشان کرد : در حال حاضر حدود 80 درصد قطعات مورد نیاز صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی تولید می شود و امیدواریم باقی نیاز را هم بتوانیم از درون استان تامین کنیم .

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت : در شرکت ملی حفاری 22 هزار قطعه ساخت داخل شده است که در این نمایشگاه بخشی از قطعاتی که ساخت داخل ندارند د رمعرض دید شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است تا در صورت امکان نسبت به بومی سازی  آن اقدام کنند.

مکوندی اظهار داشت  : یکی از راهبردهای کلان شرکت ملی حفاری ایران استفاده از سازندگان داخلی است به همین منظور  بومی سازی تجهیزات مهم و استراتژیک تاپ درایور توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است که اقدام بسیار بزرگ و مهمی می باشد و امیدواریم ادامه داشته باشد .

این مقام مسئول عنوان کرد  : از  آنجایی که بخشی از درآمدهای شرکت ملی حفاری ارزی می باشد به همین خاطر نوسانات نرخ ارز بر  فعالیت های این شرکت تاثیر خاصی  نداشته است .

وی افزود : در حال حاضر 64 درصد دستگاه حفاری فعال در حوزه های مختلف وجود دارد و با توجه به اقداماتی که انجام می دهیم حدود 25 درصد از چاه ها زودتر از برنامه عملیاتی به اتمام می رسند .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا