حضور بیش از 80 کشور در ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ماه آینده بیش از 80 کشور برای شرکت در مسابقات بین المللی قرآن در ایران حضور پیدا خواهند کرد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز 27 دی ماه در حاشیه چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تمام مسئولین، علمای این خطه ، خانواده های محترم که در مسابقات شرکت کردند و همه کسانی که برای بلند نگه داشتن پرچم قرآن تلاش کردند تشکر می کنم .

خاموشی با بیان اینکه خبرهای استان خبرهای خیلی خوبی است تصریح کرد : شرکت گسترده مردم، استقبال مسئولین، جهاد و کمک جهادی مسئولین و بخش های مختلف استان همه خبرهای خوب است .

وی افزود : من هر شب از مرکز برنامه را نگاه می کردم و بهره وافر بردم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : به نظر می رسد انتقال مسابقات از مرکز به استان این پیام را دارد که مردم در هر نقطه استقبال شایان توجه خود را دارند ؛ وقتی به استان هایی با قومیت های مختلف، لهجه های مختلف ، اقوام و نگاه های مختلف برخورد می کنیم می بینیم همه در یک پرچم قرآنی وحدت دارند و در مسیر اعتلای کلام الله حرکت می کنند  بنابراین باید یک مقدار از مرکز فاصله بگیریم.

خاموشی عنوان کرد : استان خوزستان ، استان شهید پروری است و شخص بنده دوستان شهید خوزستانی زیادی دارم، زمان جنگ در عملیات های مختلف اینجا بودم و مشاهده کردم اینها چقدر خون گرم، وطن دوست ، حافظ آب و خاک، حافظ دین ، حافظ آرمان و حافظ مکتب اهل بیت (ع) هستند ، اکنون نیز در مجموعه ای که مشاهده می کنم زبانم از تشکر قاصر است .

وی با اشاره به اینکه الحمدالله امروز این مسیر را هموار می بینیم خاطرنشان کرد : این مقدمه که خوب رقم بخورد انشالله در سال های آینده در استان های دیگر روان تر کار خواهیم کرد و از این به عنوان نمونه مثال می زنیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه گفت : مسابقات کشوری قرآن، مقدمه مسابقات بین المللی است ، در حقیقت خروجی های ممتاز مسابقات کشوری در صحنه بین المللی ورود می کنند .

خاموشی با بیان اینکه ماه آینده بیش از 80 کشور متسابق و شرکت کننده در ایران حضور خواهند داشت تصریح کرد : اگر مسابقه ای هست خودمان برگزار کنیم و برگزار کننده هم نباید به کشورهای دیگر توجه کند و باید به کشور خودش توجه داشته باشد بنابراین  امسال سعی من بر این است بخاطر احترام به پول ملی جایزه ها به جای دلار به ریال پرداخت شوند ؛ اگر به پول ملی خودمان اهمیت دهیم سایر کشورها می فهمند که به مغزهای اصلی و هویت خودمان توجه داریم .

وی افزود : در ایام کرونا در ایران وقفه ای در برگزاری مسابقات ایجاد نشد و هر ساله متصلا مسابقات را برگزار کردیم در حالی که خیلی از کشورهای جهان اسلام کار خود را متوقف کردند .

رئیس اوقاف و امور خیریه گفت : تجربه مسابقات بصورت مجازی به کمک کرد در مقدمه مسابقات بین المللی و در صحنه ورود به این مسابقات بتوانیم نخبگان گزینی کنیم.

خاموشی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص میزبانی خوزستان برای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن اظهار داشت : نظر بنده این بود که مسابقات بین المللی هم قابل انتقال است ولی به سمع و نظر نخبگان که رساندیم آنها احتیاط می کنند و می گویند فعلا درد پایتخت برگزار شود ولی این امکان وجود دارد که بتوانیم مسابقات بین المللی را در جغرافیای ایران و در جای مناسب برگزار کنیم .

وی ادامه داد : اکنون در مسابقات قرآن، ما میزبان تمام تلاش های قرآنی کشور هستیم یعنی اینطور نیست که ما نخبه یا قاری را پرورش داده ایم بلکه اینها از یک حلقه قرآنی بلند شده و رخ کرده اند .

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : نتیجه تمام فعاللیت های قرآنی جمع می شود و به مسابقات کشوری شرکت می کند که پس از آن ممتازهای آنها به مسابقات بین المللی راه پیدا می کنند ، بنابراین در اینجا می توانیم عصاره ی فعالیت های قرآنی کشور را مشاهده کنیم.

خاموشی بیان کرد : سازمان اوقاف تمام سیستم خودش را به عنوان یک اصل برای رشد در خدمت قرآن قرار داده است .

وی در پایان در خصوص میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان از چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت : باید نتیجه کار را ببینیم ولی تا الان آنچه بنده از مسئولین و مرتبطینمان در تهران شنیده ام عملکرد را موفق ارزیابی کرده اند .

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا