کلید حل مشکلات اصلی خوزستان ، در دست فناوران و نوآوران

مدیر پارک علم و فناوری خوزستان گفت : کلید حل مشکلات اصلی استان که به نظر بنده مهمترین آن بیکاری و اشتغال است، تنها در دست فناوران و نوآوران ما می باشد؛ این می طلبد صنایع و دستگاه های مختلف به ویژه صنایع بزرگ ما ، از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های فناور و دانش بنیان خوزستان استفاده کنند با آنها ارتباط برقرار کرده ، چالش ها ، کمی ها ، کاستی ها و نیازهای فناورانه خود را مطرح کنند و این فناوران بتوانند با علم به این موضوع راهکار ارائه کنند تا نیازهای تعمیراتی، تجهیزاتی، تامین مواد و امکانات مورد نیاز صنایع را رقم بزنند .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، محمد راضی جلالی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان شامگاه سه شنبه 27 دی ماه در حاشیه بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان اظهار کرد : با توجه به اینکه ما امسسال را به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین داریم ، نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از دستگاه های اجرائی، به لحاظ تعداد و به لحاظ نحوه ی حضورشان شرکت داشته اند .

راضی جلالی عنوان کرد : احساس می کنم رویکرد دستگاه های اجرایی با توجه به این شعار سال، نسبت به سالهای گذشته تغییر پیدا کرده و خیلی از مجموعه ها محصولات خود را در کنار فعالیت های پژوهشی شان به معرض نمایش قرار دادند که همه اینها حکایت از وجود ظرفیتها و توانمندی های نیروی انسانی در سازمان ها و صنایع مختلف دارد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت استان خوزستان بیانگر این مطلب است که جای فناوری و نوآوری در استان می تواند خیلی بیشتر از اینها توسعه پیدا کند خاطرنشان کرد : کلید حل مشکلات اصلی استان که به نظر بنده مهمترین آن بیکاری و اشتغال است، تنها در دست فناوران و نوآوران ما می باشد؛ این می طلبد صنایع و دستگاه های مختلف به ویژه صنایع بزرگ ما ، از توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های فناور و دانش بنیان خوزستان استفاده کنند با آنها ارتباط برقرار کرده ، چالش ها ، کمی ها ، کاستی ها و نیازهای فناورانه خود را مطرح کنند و این فناوران بتوانند با علم به این موضوع راهکار ارائه کنند تا نیازهای تعمیراتی، تجهیزاتی، تامین مواد و امکانات مورد نیاز صنایع را رقم بزنند .

وی افزود : امسال تعداد 350 شرکت فناور عضو پارک هستند و از میان اینها تعداد 115 شرکت دانش بنیان در استان خوزستان می باشد .

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت : در این نمایشگاه ، نمایشگاه معکوس را داریم که صنایع مختلف نیازهای فناورانه خود را در زمان های مختلف برای علاقمندان اعلام می کنند و فناوران به اعلام نیاز دستگاه ها و صنایع مختلف گوش می دهند؛ این می تواند مقدمه خوبی برای ایجاد یک ارتباط بهتر به جهت رفع نیازهای فناورانه ، توسعه کسب و کار و توسعه اشتغال باشد .

راضی جلالی با بیان اینکه برگزاری رویداد تانا ( توسعه اکوسیستم نوآوری استان) در بهمن ماه اتفاق خوبی است تصریح کرد : در استان خوزستان با توجه به شرایطی که داریم این رویداد را به موضوع انرژی اختصاص دادیم و 17 بهمن ماه همزمان با نمایشگاه صنعت نفت رویداد تانا برگزار خواهد شد .

این مقام مسئول اظهار داشت : خلاصه ی رویداد این است که صنایع مرتبط با انرژی نیازهای خود را در سامانه نان ( نظام ایده ها و نیازها ) ثبت می کنند و سامانه در اختیار فناوران قرار می گیرد تا هرکدام از این فناوران به تناسب تخصص و توانمندی های خود اعلام آمادگی می کند که می تواند کدام نیاز را برطرف کند و این زمینه ارتباط بیشتر را فراهم می کند .

وی ادامه داد : مسئله فضای فیزیکی و استقرار، چالش اصلی فناوران ما در خوزستان می باشد که بحمدالله به لطف خداوند، با تلاش ها و پیگیری هایی که انجام شد و همکاری های صورت گرفته توانستیم موضوع زمین 20 هکتاری در کنار شهرک صنعتی شماره 4 را حل کنیم که اکنون در مرحله نقشه برداری است .

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت : با همکاری و هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، قرارداد فضای خوبی در ساختمان چهارطبقه سه راه فرودگاه بسته شد . اخیرا از وزارت علوم مجوز پردیس تخصصی علم و فناوری در حوزه نفت را اخذ کرده ایم که در دهه مبارک فجر مراسم رونمایی را خواهیم داشت و آماده استقرار شرکت های مرتبط با نفت و گاز می باشد .

راضی جلالی بیان کرد : امروز با مجموعه حوزه هنری تفاهم نامه ای در خصوص کانون خلاقیت و نوآوری امضا شد براساس آن در یک ساختمان شش طبقه واقع در امانیه فضایی به مجموعه فناوران فعال در زمینه های هنری اختصاص پیدا خواهد کرد .

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حاج آقا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد : با همکاری ایشان مجموعه ای تحت عنوان کانون خلاقیت صنایع فرهنگی و فناوری های نرم اختصاص داده شد که با ایجاد این مرکز ، شرکت هایی که در فعالیت های فرهنگی و فناوری های نرم فعالیت می کنند در آن محل مستقر می شوند .

وی افزود : مجوز پردیس علم و فناوری دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان اتفاق خوب دیگر مجموعه است  .

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت : در حال حاضر چالش های استقرار به شرکت هایی که نیاز به فضای کارگاهی دارند برمی گردد و امیدواریم از فضاهای موجود در مکان های دیگر استفاده کنیم . همچنین امیدواریم مسئله زمین به عنوان شهرک نوآوری خوزستان در دو الی سه سال آینده محقق شود .

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا