افزایش 50 درصدی قاریان خوزستانی برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت : با توجه به اینکه سالهای گذشته به علت بیماری کرونا امکان حضور نفرات بیشتری از شرکت کنندگان فراهم نبوده اما امسال با افزایش 50 درصدی شرکت کنندگان مواجه شدیم و در مجموع یک هزار و 10 نفر ثبت نامی ازخوزستان داشتیم که پس از طی مراحل مسابقات مختلف، 14 نفر به فینال کشوری راه یافتند .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، خلیل سرخی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان شامگاه یکشنبه 25 دی ماه در حاشیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که به میزبانی اهواز در حال برگزاری است اظهار داشت : از خوزستان 8 متسابق خواهر و 6 متسابق برادر در این دوره حضور دارند که این نفرات پس از طی کردن مراحل شهرستانی، استانی و نیمه نهایی به فینال کشوری راه یافته اند .

سرخی عنوان کرد : مسابقات در چهار رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت و ترتیل در حال برگزاری است که امیدواریم شرکت کنندگان بتوانند در مسابقات بین المللی پیش رو رتبه کسب کنند .

وی افزود : رحیم شریفی، علی حزبیان، سید جاسم موسوی، خلیل سواری ، عبدلله میاحی و علیرضا سامری در بخش برادران ، و ثنا منبوهی، تزیهه جنامی، معصومه آلبوغبیش ، رقیه خزعلی، فاطمه پنبه دانه، فائزه جلالی، عذرا صبری نژاد و زهرا لویمی در بخش خواهران از قاریان مطرح استانی هستند که در فینال مسابقات کشوری حضور دارند .

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت : با توجه به اینکه سالهای گذشته به علت بیماری کرونا امکان حضور نفرات بیشتری از شرکت کنندگان فراهم نبوده اما امسال با افزایش 50 درصدی شرکت کنندگان مواجه شدیم و در مجموع یک هزار و 10 نفر ثبت نامی ازخوزستان داشتیم که پس از طی مراحل مسابقات مختلف، 14 نفر به فینال کشوری راه یافتند .

سرخی با اشاره به اینکه در گذشته آموزش برای افراد خوزستانی وجود داشته است خاطرنشان کرد : امسال قرار است داوران بین المللی جهت آموزش و رفع اشکال شرکت کنندگان دعوت شوند.

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا