بالابردن سرعت عمل با سیستماتیک کردن داوری مسابقات قرآن

رئیس هیئت داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت : تفاوتی که در زمینه داوری این دوره با دوره های گذشته وجود داشته به لحاظ سیستماتیک بودن داوری است که بیشتر به سمت استفاده از نرم افزار به جای قلم و کاغذ رفته ایم . در واقع فعالیت الکترونیکی نسبت به سال های گذشته بیشتر و پررنگ تر بوده است ، سرعت عمل بالا رفته و در حجم زیادی کاغذ صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، مهدی دغاغله رئیس هیئت داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت : تفاوتی که در زمینه داوری این دوره با دوره های گذشته وجود داشته به لحاظ سیستماتیک بودن داوری است که بیشتر به سمت استفاده از نرم افزار به جای قلم و کاغذ رفته ایم . در واقع فعالیت الکترونیکی نسبت به سال های گذشته بیشتر و پررنگ تر بوده است .

دغاغله بیان کرد : استفاده از نرم افزار سبب شده تا جمع ، تفریق و احتساب اعشاری به جای اینکه با قلم ، کاغذ و ذهن صورت پذیرد و احتمال خطا در آن وجود داشته باشد بصورت هوشمند انجام شود ؛ از طرفی سرعت عمل بالا رفته و در حجم زیادی کاغذ صرفه جویی شده که این خود می تواند فوایدی داشته باشد .

وی افزود : نکته دیگر که می توان به آن توجه کرد سطح مسابقات کشوری است ، افرادی که اکنون در این مرحله حضور دارند از چندین فیلتر در مسابقات شهرستانی، استانی، منطقه ای و مقدماتی کشوری رد شده اند و اکنون به مرحله فینال کشوری راه یافته اند .

رئیس هیئت داوران چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قطعا زبده ترین قاریان ، قاریان متخصص و حرفه ای در مسابقات شرکت کرده اند تصریح کرد : سطح مسابقات حتی از مرحله بعدی که مرحله بین المللی می باشد بالاتر است زیرا نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی مقام اول را کسب می کند که کسب این رتبه ابتدا نشان از توانمندی قاری دارد و دیگر سطح پایین شرکت کنندگان کشورهای دیگر است .

دغاغله اظهار داشت : نه تنها نفر اول جمهوری اسلامی ایران بلکه اگر نفر پنجم مسابقات کشوری هم در مرحله بین المللی شرکت کند مقام اول را احراز می کند و این بیانگر سطح بالای مسابقات می باشد .

وی افزود : سطح مسابقات از لحاظ کمیت و تعداد شرکت کنندگان و هم به لحاظ کیفیت، نسبت به سالهای گذشته روبه پیشرفت است .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا