پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد

نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان،  سید امین سپهریان دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت : سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان یادمان استاد فقید سعید بهروزی کارگردان ، نویسنده و منتقد شاخص استان و گزارشگر دفاع مقدس 11 لغایت 14 آذرماه به مدت 4 روز به صورت غیرمتمرکز در شهرستان های اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندرامام و باغملک برگزار می گردد.

سپهریان بیان کرد : این رویداد تئاتری با هدف ارتقاء سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی، کاهش آسیب اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی، بهره گیری از جریانات روز تئاتر جهان واستفاده از بسترهای فرهنگی در جهت توسعه تئاتر خوزستان برگزار می شود .

وی افزود : در این جشنواره بین 10 تا 12 اثر پذیرفته می شود که در این دوره از جشنواره از لحاظ تنوع موضوع و شیوه اجرایی قابل توجه بوده که مورد تحسین هیات بازبینی جشنواره نیز قرار گرفته است .

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت : برگزاری جشنواره طبق فراخوان از مردادماه به اطلاع هنرمندان رسیده بود که 41 نمایش در سامانه ثبت شده است.که با توجه به محدودیت های بیماری آنفولانزا و درگیر شدن برخی هنرمندان به این بیماری تنها 25 نمایش موفق شدند برای بازبینی حضوری که از 24 تا 29 آبان ماه انجام شد آثار خود را ارائه دهند .

سپهریان با اشاره به اینکه طبق گفته شرکت کننده ها ، اعضای هیات انتخاب یکی از ترکیب های خوب طی سال های گذشته بوده است خاطرنشان کرد: سید منصور ناصری، آرش ساربان و ماوا حسین زاده از پیشکسوتان و تحصیل کرده های تئاتر می باشند که با توجه به گزارش بازبینی به صورت تحلیلی ، به بررسی انتخاب بهترین نمایش های آماده برای این جشنواره اقدام کرده اند.

وی افزود : با درنظر گرفتن اهمیت و جایگاه تئاتر خوزستان به صورت ویژه و با توجه به سوابق ارزنده و تاثیرگذار اساتید هنرمند تئاتر ، هیات داوران از استان های همجوار انتخاب شده اند که یک نفر آنها از مرکز هنرهای نمایشی تهران معرفی شده است .

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت : در طی اجرای نمایش های برگزیده در شهرستان های مربوطه، سه کارگاه آموزشی با موضوع بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در شهرستان های باغملک، شوشتر و ماهشهر برگزار می گردد . همچنین قصد داریم پیش از اختتامیه یک کارگاه آموزشی توسط داور تهرانی در اهواز داشته باشیم تا موضوع آموزش را هم اجرا کرده باشیم.

سپهریان عنوان کرد : نمایشگاه جانبی آثار پوستر رسول حق جو از هنرمندان ارزشمند و توانمند که چندین دوره پوسترهای نمایشی ایشان در جشنواره های فجر و بین المللی حائز رتبه شده اند نیز همزمان با جشنواره برگزار می شود . همچنین طی رایزنی با صدا و سیما مقرر شد دو نمایش به عنوان تله تئاتر تولید شوند که بصورت استانی یا کشوری پخش شوند .

وی افزود : رویدادهای تئاتری دیگری از جمله جشنواره لاله های سرخ، جشنواره های سینمایی، تجسمی و موسیقی در استان برنامه ریزی شده است که تا پایان سال برگزار خواهند شد .

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت : امید است این دوره از جشنواره تئاتر استان خوزستان، زمینه ساز شکوفایی بیشتر هنر تئاتر بوده و با آسیب شناسی کارشناسی این رویداد مهم استان ، شاهد ارتقاء کیفی نمایش در سال آینده باشیم .

گفتنی است اختتامیه جشنواره پانزدهم آذرماه در تالار آفتاب اهواز برگزار می شود .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا