تشکیل هوشمندانه بسیج توسط امام (ره)

استاندار خوزستان گفت : امام (ره) با هوشمندی بسیج را تشکیل داد چون می دانست تداوم این انقلاب با اتصال به توده های مردم که از طریق بسیج محقق می شود امکان پذیر است و ما نقش بسیج را در دفاع مقدس، در طور سازندگی کشور و دستاوردهای بزرگ شاهد هستیم .

به گزارش خیرنگار بصیرت نو خوزستان، صادق خلیلیان استاندار خوزستان ضمن تبریک هفته بسیج، گفت : خدارا شاکر هستم امروز سعادتی نصیب من شد تا در جمع بسیجیان استان حضور پیدا کنم .

خلیلیان با بیان اینکه روند دخالت بیگانگان و استعمار از اواخر دوره قاجار در ایران شروع شده است تصریح کرد :زمانی که پادشاهی قاجار و حکومت تضعیف شد این ها در امور داخلی کشور ما دخالت می کردند تا جایی که نخست وزیرها را هم تعیین می کردند . دخالت آنها به جایی رسید که عزت کشور ایران را خدشه دار کردند و با منحل شدن خاندان قاجار یک فرد عادی به نام رضا شاه را به عنوان پادشاه ایران تعیین کردند در حالی که در اوایل دوره قاجار ما یکی از 5 امپراطور بزرگ دنیا بودیم .

این مقام مسئول عنوان کرد : بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل تضعیف اروپا، آمریکا به تدریج قدرت قالب بر دنیا شد و در سال 1332 با یک کودتای آمریکایی شاه را که فرار کرده بود و از کشور خارج شده بود مجدد برگرداندند که خودش را مدیون آمریکایی ها می دانست از آنجا به بعد آمریکایی ها بر مقدرات کشور ما حاکم شدند تا اینکه ملت ایران در یک نهضت و انقلاب بزرگ به رهبری مرحوم امام (ره) توانستند عزت از دست رفته ایران ناشی از استعمار را بازگردانند و نظام پادشاهی را پایان دهند . این یکی از بزرگترین خدمات انقلاب اسلامی در طول تاریخ به کشور ایران است .

وی با اشاره به اینکه انقلاب در زمینه های صنعتی، پزشکی ، کشاورزی ، علوم و .. خدمات بزرگی انجام داده است خاطرنشان کرد : سازمان ملل هر ساله براساس شاخص های توسعه، کشورها را ارزیابی می کند که این شاخص دارای 4 رده از پایین ترین رده کشورهای با توسعه ضعیف تا بالاترین رده که کشورهای با توسعه خیلی بالا هستند می باشد . کشور ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس ارزیابی سازمان های بین المللی جز کشورهای با توسعه ضعیف یعنی پایین ترین رده قرار داشته اما با کارهای بزرگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد این شاخص به تدریج بهبود یافت و در حال حاضر براساس اخرین گزارش که سال گذشته منتشر شد کشور ایران کشوری با توسعه بالا محسوب می شود .

استاندار خوزستان گفت : دشمن گاهی اوقات در فضای مجازی برای نسلی که قبل از انقلاب را ندیده اند به گونه ای صحبت می کند که گویا ایران کشور پیشرفته بوده و الان عقب افتاده است در حالی که این موضوع برعکس است .

خلیلیان بیان کرد : طبیعتا به دلیل تحریمی که آمریکا در طول یک دهه به ما تحمیل کرد مشکلاتی برای ما بوجود آورد و در دولت گذشته به امید برجام 8 سال وقت را تلف کردند و کشور ما دچار مشکلات شد اما این تورم و گرانی ها به حول قوه الهی با تلاش و کار شبانه روزی که این دولت انجام می دهد برطرف خواهد شد .

این مقام مسئول با بیان اینکه طول یکسال گذشته اقدامات بزرگی در سطح کشور از جمله خوزستان انجام شده است تصریح کرد : در دولت گذشته مقام معظم رهبری نگران خوزستان بودند و در خصوص آب شرب آشامیدنی و فاضلاب در جلسات تذکراتی را دادند که ابر پروژه آب غدیر به دستور رئیس جمهور فعلی انجام شد و ظرف کمتر از یکسال آب از دز به شهرهای مرکزی، غربی و جنوب غربی استان و روستاها منتقل شد و در نتیجه آن آب با کیفیت بالا به شهرهایی مثل خرمشهر که آب نسبتا شوری داشتند رسید .

وی افزود : در بخش فاضلاب اهواز نیز طی یکسال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است . زمانی که دولت جدید کار را شروع کرد در بسیاری از محلات اهواز در تابستان هم بدون هیچ بارندگی فاضلاب بیرون زده بود که 140 نقطه بحرانی تشخیص داده شد و در راستای تکمیل طرح اصلی این نقاط ترمیم شدند و طرح بزرگ فاضلاب اهواز انجام شد .

استاندار خوزستان گفت : بیمارستان 220 تختخوابی علوی آبادان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بود که خوشبختانه به بهره برداری رسید ، همچنین در مصوبات سفر دولت با توجهی که به استان داشتند در سال گذشته علاوه بر بودجه جاری  34 هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد .

خلیلیان اظهار داشت : دشمنان طراحی کرده اند تا جلو پیشرفت ، توسعه و آبادانی ایران را بگیرند و قصد دارند ایران را به وضعیتی شبیه عراق، افغانستان و سوریه تبدیل کنند . دشمنان هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبودند و هرجا توانستند به ما ضربه زدند .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اینها کاری که در تحریم نتوانستند انجام دهند میخواهند از طریق تخریب شهرهای ایران انجام دهند و وارد جنگ شده اند خاطرنشان کرد : طبیعتا جوانان و مردم ما مطالباتی دارند که باید اینها را بشنویم و مورد رسیدگی قرار دهیم اما دشمن می خواهد در این بستر سو استفاده کند و قصد ضربه زدند به ملت و نظام ایران را دارند که خوشبختانه با هوشیاری ملت این طرح نیز خنثی شد و حتی دیدیم تیم فوتبال ایران به محض اینکه به خودش آمد و پشتیبانی ملت ایران را دید و خود را از قید و بند که رسانه های بیگانه برای آنها فراهم کرده بودند آزاد کرد چه حماسه ی بزرگی در بازی مقابل ولز برای ما به ارمغان آورد و مردم ایران را خوشحال کردند .

وی افزود: حضور شما بسیجیان عزیز در صحنه ، همان پیروزی که در دفاع مقدس رقم زدید را برای کشور به ارمغان آورده و خواهد آورد و انشالله همه دست به دست هم خواهیم داد و کشور ایران را آبادتر از پیش خواهیم کرد .

استاندار خوزستان گفت : امام (ره) با هوشمندی بسیج را تشکیل داد چون می دانست تداوم این انقلاب با اتصال به توده های مردم که از طریق بسیج محقق می شود امکان پذیر است و ما نقش بسیج را در دفاع مقدس، در طور سازندگی کشور و دستاوردهای بزرگ شاهد هستیم .

جمعی از بسیجیان به مناسبت این روز با مقام معظم رهبری دیدار داشتندو در پایان نیز از بسیجیان برتر تجلیل به عمل آمد .

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا