2 هزار نفر متقاضی تحصیل در هنرستان دخترانه هنرهای زیبا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : متقاضی هنرستان های هنرهای زیبا در بخش دختران تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر است و از تمام شهرستانها درخواست دارم برای سال آینده اقداماتی انجام دهند تا بتوانیم شهرهای بیشتری را پوشش دهیم زیرا ظرفیت تربیت نسل جوان هنرمند را داریم همچنین استفاده از این هنرستان ها رایگان می باشد و تنها با پرداخت هزینه ای حدود 300 هزار تومان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند . 

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر خوزستان که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار کرد : امروز پرچم هنرمندان خوزستان در کشور برافراشته است و این حجم استقبال و کار در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان با وجود چالش هایی که در فضاهای نمایشی سراسر کشور وجود دارد  باعث افتخار و شایسته تقدیر می باشد زیرا هنرمندان این کارهای فاخر و ارزشمند را با کمترین هزینه و امکانات تولید می کنند .

کلاه کج با اشاره به اینکه خوزستان مهد هنر و فرهنگ است خاطرنشان کرد : اساتید بزرگی در استان حضور دارند و باید به حوزه تکریم، پیگیری مسائل، مشکلات و حمایت از هنرمندان توجه جدی شود که به نظر بنده در این سالها حمایت ها کمرنگ بوده و آنطور که در شان اساتید هنر بوده اتفاق نیفتاده است که امیدواریم این مسائل کمتر شود .

وی افزود : ظرفیتی به نام صندوق اعتباری هنر در خوزستان وجود دارد که هنرمندان خوزستان کمترین بهره  واستفاده را از ظرفیت های صندوق دارند با وجودی که تسهیلات ، امکانات و خدمات رفاهی خوبی در سراسر کشور به هنرمندان می دهد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امروز خوزستان خصوصا اهواز سالن نمایش در شان هنرمندان ندارد و این خیلی دردناک است زیرا قدیمی ترین سالن نمایش ما وضعیت فوق العاده اسفناکی دارد.

کلاه کج با بیان اینکه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان روز پنجشنبه از تالار آفتاب اهواز بازدید داشته اند تصریح کرد : قول مساعد داده شد تا با قید فوریت تالار محصور شود و بازسازی خوبی صورت گیرد تا از این وضعیت خارج شود .

وی افزود : وضعیت پلاتوها نیز اکنون فاجعه است و این دغدغه همه اساتید می باشد به همین منظور با شهردار اهواز مذاکراتی انجام شده است و بعد از بازدید از محل مقرر شد برای تکمیل و تجهیز آن مبلغی حدود 12 میلیارد تومان هزینه شود که امیدواریم چیزی در شان خوزستا شکل بگیرد و ما بتوانیم با الحاق خانه هنرمندان به این مجموعه حداقل تئاتر شهر را راه اندازی کنیم .

مدیرکل فرهنگ  ارشاد اسلامی خوزستان گفت : خانه هنرمندان اکنون تکمیل است و تنها مشکلی که دارد این است که برای آن برق طراحی نشده بود و نیاز به احداث پست برق جدید می باشد اما در جلسه با شرکت توزیع نیروی برق اهواز ، مدیرعامل شرکت قول مساعد دادند چون این کار زمان بر هست به جای آن از پست تالار آفتاب که اکنون 250 کیلووات ظرفیت دارد و در ایام پیک تنها 80 کیلووات مصرف می شود و در ایام غیر پیک 40 کیلووات که بقیه ظرفیت مازاد است که هزینه آن ها پرداخت می کنیم از این ظرفیت استفاده شود تا بتوانیم طی دو ماه آینده خانه هنرمندان را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح کنیم .

کلاه کج با اشاره به اینکه تجهیزات 6 سالن نمایش و تئاتر خریداری شده و در حال ارسال به اهواز می باشد خاطرنشان کرد : اکنون می توانیم برخی اجراها را با برق کارگاهی در این فضا داشته باشیم و اگر هنرمندان بخواهند آنجا تمرین کنند یا در جشنواره از پلاتو دایره ای شکل استفاده کنند هیچ مشکلی نیست و این فرصت با برق کارگاهی مهیا می شود .

وی افزود : خانه هنرمندان با 6 هزار متر زیربنا و معماری و مهندسی یکی از نماهای فاخر در کشور است واستاندار خوزستان در بحث فرهنگ و هنر حمایت می کند همچنین اعتبارات خوبی را هم برای تکمیل فضاها اختصاص داده اند که خودشان هر دو هفته یک باز این قضیه را پیگیر می شوند تا خانه هنرمندان به بهره برداری برسد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : حدود 200 سالن در شهر اهواز متعلق به سازمانها، شرکتها، نهادها و مجموعه های مختلف است که مجموعه هنرمندان هیچ بهره و استفاده ای از این سالن ها ندارند و درخواست داریم که این مسئله را پیگیری کنیم تا کارها اکران عمومی داشته باشند و تبلیغات آن ها را نیز اداره کل ارشاد برعهده می گیرد تا مردم بتوانند از این کارهای فاخری که تولید شده است نهایت استفاده و بهره را ببرند .

کلاه کج اظهار داشت : به اعتقاد بنده یکی از کارهای بنیادی که باید در خوزستان انجام شود افزایش هنرستان های هنرهای زیبا است که در سالهای گذشته یک هنرستان پسرانه داشتیم و مهرماه امسال با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان ، هنرستان دخترانه افتتاح شد .

وی افزود : متقاضی هنرستان های هنرهای زیبا در بخش دختران تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر است و از تمام شهرستانها درخواست دارم برای سال آینده اقداماتی انجام دهند تا بتوانیم شهرهای بیشتری را پوشش دهیم زیرا ظرفیت تربیت نسل جوان هنرمند را داریم همچنین استفاده از این هنرستان ها رایگان می باشد و تنها با پرداخت هزینه ای حدود 300 هزار تومان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند . از سوی دیگر قصد داریم داشگاه علمی کاربردی هنر را نیز راه اندازی کنیم یا شعبه ای از آنها بگیریم .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا