نیازمند صنعتی برون زا و درون نگر در صنعت نفت هستیم

استاندار خوزستان با اشاره به استقلال اقتصادی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب، گفت: امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که یک صنعت برون زای درون نگر داشته و از طریق همکاری با همه کشورها صنعت خود را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت نفت در خوزستان صبح روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور مدیران شرکت های حوزه نفت، گاز و حفاری در اهواز برگزار شد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷، شکوفایی نهضت استقلال طلبانه ملت ایران بود. انقلاب اسلامی ایران پس از یکصد سال مبارزه بی امان به استکبار داخلی و خارجی به ثمر نشست و استقلال را به ایران بازگرداند.

وی افزود: در دوره قاجار با نفوذ بیگانگان در دربار، وزرا را جابجا می کردند و پس از آن کار به جایی رسید که در دوره پهلوی شاه ایران را عزل و نصب کرده و عزت ایران خدشه دار شده بود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: با انقلاب اسلامی عزت و به تبع آن استقلال اقتصادی به ایران بازگردانده شد.
خلیلیان بیان داشت: پس از ۴ دهه از پیروی انقلاب با همه توطئه های خارجی و مشکلاتی که دشمنان بر سر راه ملت ایران ایجاد کردند و در دهه اخیر سخت ترین تحریم ها را علیه مردم ایران به کار بردند، شاهد هستیم که این تحریم ها اثرگذاری خود را از دست داده و به تدریج شامل اضمحلال ترفند هایی خواهیم بود که دشمنان بر ما ایجاد کردند.
وی در ادامه به رشد شاخص های توسعه اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی توسعه سازمان ملل UNDP  هر ساله توسعه کشور ها محاسبه می شود. کشور ایران پس از ۴ دهه به نزدیک زیر ۸۰ درصد رسیده که این امر نشان دهنده شاخص توسعه بالا است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون در ابعاد مختلف کشاورزی، پزشکی و فناوری های گوناگون پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته اما همچنان باید تلاش برای حرکت رو به جلو صورت گیرد.
استاندار خوزستان درباره نمایشگاه صنعت نفت گفت: این نمایشگاه گوشه ای از دستاوردهای ایران در زمینه دستیابی به فناوری های مختلف در زمینه نفت است که امیدواریم شاهد برقراری ارتباط میان شرکت ها و تبادل فناوری میان آنها باشیم.
خلیلیان ادامه داد: همچنین امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که یک صنعت برون زای درون نگر داشته و از طریق همکاری با همه کشورها بجز رژیم غاصب صهیونیستی و دولت آمریکا صنعت خود را توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: مفتخر خواهیم بود که در دهه پنجم انقلاب بتوانیم مرز شاخص توسعه بالا را پشت سر گذاشته و به شاخص توسعه بالا دست پیدا کنیم.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا