پنجمین جشنواره رسانه های خوزستان برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : پنجمین جشنوار رسانه های استان خوزستان از سوی این اداره کل و با همکاری خانه مطبوعات استان و سازمان بسیج رسانه خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، نشست خبری این جشنواره روز چهارشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر خانه مطبوعات استان، رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان و اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد : ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای، ارج نهادن به تلاش های صادقانه خبرنگاران و روزنامه نگاران، ایجاد نشاط و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان ، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی از اهداف این جشنواره می باشد .

جوروند تصریح کرد: جشنواره رسانه های خوزستان در بخش های سرمقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش برگزار می شود .

وی با اشاره به شرایط جشنواره گفت : آثار ارسالی باید از تاریخ 01/11/99 لغایت 25/10/1400 در مطبوعات مکتوب استانی، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، صفحات و ضمیمه های استانی نشریات سراسری منتشر شده باشند. و آثار جشنواره صرفا از طریق آدرس سایت pressfestival.ir پذیرش می شود که به صورت زیرپورتال و با پیشوند نام استان تنظیم، و به صورت کامل در فراخوان منتشر می شود .

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد : هر متقاضی می تواند در دو بخش و در هر بخش 3 اثر را ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر ، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت : آثاری پذیرفته می شود که اصل صفحه منتشر شده در رسانه و نام صاحب اثر در آن قید شده باشد و در صورت عدم درج نام، اثر باید توسط مهر و امضاء شخص مدیرمسئول و در نشریات سراسری، تایید سرپرست استان باشد .

جوروند با اشاره به دیگر شرایط و مقررات شرکت در جشنواره گفت : هیات داوران در هر یک از بخش ها سه اثر را به عنوان اثر برگزیده در آیین پایانی معرفی می کنند. و مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز، همچنین بولتن های داخلی ادارات در جشنواره شرکت داده نمی شوند .

وی در خصوص جوایز نفرات اول تا سوم این جشنواره بیان کرد : به نفر اول در هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 30 میلیون ریال ،نفر دوم در هر رشته لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال ، نفر سوم هر رشته نیز لوح تقدیر و 15 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از تاریخ 1 دی ماه 1400 لغایت 30 دی ماه 1400 در آدرس pressfestival.ir بارگزاری کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره های 32218584 و 33330645 تماس حاصل فرمایند.

جوروند با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره رسانه خوزستان به سمت تولیدات اهالی رسانه و روزنامه نگاران حرکت می کند اظهار کرد :  اصحاب رسانه این استان بسیار خلاق هستند  و در حوزه دفاع مقدس، روزنامه نگاری و کتاب ،هزاران هزار سوژه در خوزستان وجود دارد که از روزنامه نگاران تقاضا دارم در این حوزه ورود کرده و بیشتر به آن ها بپردازند.

در پایان نیز پوستر پنجمین جشنواره رسانه ای خوزستان رونمایی شد .

 

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا