عملیات نفس گیر نجات کوهنورد سقوط کرده از قله کوه کینو با تلاش نجاتگران هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا از تلاش ۷ساعته نجاتگران این جمعیت برای دستیابی و انتقال یک جوان ۳۰ساله از یخچال کوه کینو با همکاری اعضای هیئت کوهنوردی خبر داد.

بصیرت نو خوزستان ، به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان؛ صبح روز گذشته خبری مبنی بر سقوط یک جوان ۳۰ ساله ی کوهنورد از کوه کینو منطقه تاراز شهرستان اندیکا به پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر واصل و بلافاصله یک تیم عملیات تخصصی نجات در کوهستان به منطقه اعزام شد.

ایمان نوروزی با تشریح این عملیات امداد و نجات ،عنوان کرد: با حضور نجاتگران این جمعیت و شناسایی محل دقیق سقوط،عملیات نجات آغاز و با توجه به شرایط نامساعد جوی پس از ۷ ساعت تلاش طاقت فرسا و بی‌وقفه ،دستیابی به مصدوم در قسمت بالای یخچال کوه کینو میسر شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا ،افزود :پس از انجام کمک های اولیه و پیش بیمارستانی،عملیات نجات با انتقال این مصدوم به پایین کوه و با همکاری اعضای هیئت کوهنوردی ادامه یافت.

او در ادامه بیان کرد :سرانجام مهدی احمدیان پس از انتقال به پایین کوه و با توجه به مصدومیت از نواحی سر،کتف،آرنج،ساق و مچ پا، به مرکز درمانی اعزام شد.

نوروزی در پایان به کوهنوردان توصیه کرد: علاوه بر توجه به شرایط جوی قبل از صعود به قله ، نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خود نیز اقدام کنند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا