مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:راه اندازی نمایندگی دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نمایندگی دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج در نشست خبری آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زیان عربی (یادمان دعبل خزاعی) اظهار کرد: این مراسم به مناسبت یکی از افتخارات شیعیان تشکیل شده است و خداوند را شاکریم که در خوزستان همچین نعمتی وجود دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با شعر دعبل خزاعی فرموده است: ” شعر دعبل جهاد است” که این نشان می دهد که در زبان شعر و ادبیات می شود مطالبات به حق مردم را بدون بی احترامی به شخص یا گروهی بیان کرد، از آنجایی که همچنان خوزستان علاوه بر اینکه دروازه ورود تشیع است میراث دار فرهنگ تشیع نیز می باشد جای شکردارد.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: امروز خداوند به ما این توفیق را داده است که به بهانه برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی، از کتاب دعبل خزاعی به قلم زیبای استاد حاج عبدالکاظم علی نژاد از مفاخر خوزستان و شاعر اهل بیت رونمایی کرده تا در تاریخ خوزستان ثبت شود و در یادها باقی بماند.

به گفته وی؛ خوزستان قریب 5 هزار شاعر عرب دارد که این یکی از افتخارات خوزستان در حوزه ادبیات اهل بیتی و ولایی است.

حجت الاسلام و المسلمین کلاه کج اظهار کرد: مدتی است که دفتر شعر عربی خوزستان راه اندازی که به دلیل راه اندازی خانه هنرمندان و انجام کارهای نهایی، حدود دو هفته آینده دفتر رسما افتتاح خواهد شد.

وی افزود: نمایندگی دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اولین بار در کشور در استان خوزستان راه اندازی می شود تا هنرمندان خوزستانی که قرار است به کشورهای عربی اعزام شوند نیاز به حضور در تهران نداشته باشند و بتوانند از خوزستان به کشورهای مختلف اعزام شوند؛ اکنون نیز دو گروه نمایش عربی و موسیقی عربی در حال اعزام به کشور تونس هستند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا