معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زیان عربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری اختتامیه جشنواره در 13 اردیبهشت ماه در شهر شوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، مجید منادی در نشست خبری آئین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زیان عربی (یادمان دعبل خزاعی) اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) 17 سال است که هر ساله برگزار میشود و امسال سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به زبان عربی با میزبانی خوزستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حدود 7 ماه است که کار آغاز شده تصریح کرد: تلاش کردیم در این جشنواره دو اتفاق رخ دهد اول اینکه حرکت جدیدی به کارهایی که در سال های گذشته انجام می شد اضافه شود و دوم اینکه بعد بین المللی جشنواره به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اختتامیه جشنواره 13 اردیبهشت ماه در شهر شوش و مرقد دعبل خزاعی شاعر امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

منادی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال قصد داشتیم کل استان میزبان جشنواره باشند عنوان کرد: مراسم افتتاحیه در شهر ملاثانی برگزار شد و مردم فرهنگ دوست و ولایی شهرهای ملاثانی، باوی و اهواز حضور چشم گیری داشتند به طوری که مورد توجه مهمانان و مسئولین بنیاد امام رضا (ع) قرار گرفت و اظهار کردند چنین استقبالی را تجربه نکرده بودند .

وی اضافه کرد: از آنجایی که قصد داشتیم بعد بین المللی جشنواره نیز پررنگ شود، مقرر گردید در کشورهای عراق و عمان هم برگزار شود که در عراق یک شب شعر با عنوان امام رضا (ع) و مقاومت برگزار شد و شب شعر دیگری در این کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی؛ در کشورهایی که شاعر توانمند شعر به زبان عربی داشتند فعالیت شد تا بعد بین المللی بیشتر به نمایان شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 170 اثر از کشورهایی مانند سوریه، لبنان، عراق، تونس، فلسطین، چاد، ساحل عاج، بحرین، یمن و راس آن عراق و استان خوزستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که همه آثار داوری شدند

منادی با بیان اینکه برای گسترده کردن شعاع جشنواره در ایران و سایر کشورها باید بعد رسانه ای آن تقویت شود تصریح کرد: مقرر گردید با هماهنگی صدا و سیما شعرخوانی ها ضبط ویدیویی و ضبط در صحنه داشته باشند تا بعنوان محصول فرهنگی ارائه شوند.

وی افزود: از آنجایی که خوزستان قدمگاه امام رضا (ع) است، شهرهای دیگر درخواست داشته اند تا از این اتفاق محروم نباشند و جشنواره معطوف به شهری خاص نباشد به همین منظور قرار شد در شهرهایی که شعر عربی شاعر و مخاطب دارد و شهرهایی مثل دزفول و بهبهان که قدمگاه امام رضا (ع) است برگزار شود تا عطر نام و یاد و معارف و مفاهیم رضوی را آنجا جاری و ساری کنیم؛ اکنون نیز در شهرهای ملاثانی، شادگان، اهواز و کارون در حال برگزاری است که شهرهای دیگر نیز می توانند سهیم شوند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: جوایز امسال نسبت به سال قبل جهش 10 برابری داشته که این نشان دهنده توجه به جشنواره است.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا