تجلیل از پیشکسوت سینمای خوزستان در حاشیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

در حاشیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از پیشکسوت سینمای خوزستان در سینما ساحل اهواز تجلیل شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، در حاشیه آخرین شب از جشنواره فیلم فجر خوزستان با حضور سید امین سپهریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علی حسن پور فیلمساز خوزستانی، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر از احمد مکاری پیشکسوت سینما تجلیل شد .

گفتنی است احمد مکاری متولد بهار 1336 از ده سالگی شاغل شد ، از بلیط فروشی و کنترل چی سینما آغاز کرد سپس آپارات چی حرفه ای شد و در نهایت مدیریت سینما دنیا را عهده دار شد ؛ از سال 50 مسئولیت پخش فیلم در تمام سینماهای خوزستان را به مکاری سپردند .

در سالهای پردرد جنگ تحمیلی با روشن نگاه داشتن چراغ سینما روحیه بخش رزمندگانی بود که گهگاه برای چند روزی از میدان نبرد فاصله می گرفتند و بخشی از ارامش خاطرشان را در سینما به دست می آوردند.

بازی در سه فیلم کوتاه، کارگردانی فیلم نیمه بلند زمین تلخ ، دستیار کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی جدال بزرگ ، دستیار کارگردان فیلم سینمایی پاتک ، دستیار کارگردان و برنامه ریز تله تئاتر شیر و باد ، دستیار کارگردان و برنامه ریز سریال رنگینک ،دستیار تهیه سریال ایکس یازده ، مدیر تولید سریال زیباشهر ، مدیر تولید سریال سی سرا ، مدیرتولید سرایل جزر و مد و مدیر تولید فیلم بلند ناژو از جمله فعالیت های پیر سینما احمد مکاری می باشد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا