مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب : خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده و موفقیت های خوبی داشته است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عصر روز دوشنبه (17 بهمن) در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد : امروز توفیق داشتیم سیزدهمین دوره مجموعه نمایشگاهی تجهیزات و کالاهای تخصصی حوزه صنعت نفت را افتتاح کنیم که نسبت به سالهای گذشته با استقبال خوبی روبرو شده است .

دانشی عنوان کرد : بیش از قریب 300 مجموعه سازنده داخلی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و سهم مجموعه های دانش بنیان ؛ چیزی که خواسته مقام معظم رهبری است تحقق پیدا کرده و در دوره جدید حدود 107 مجموعه که بیش از یک سوم شرکت ها را تشکیل می دهد مجموعه های دانش بنیان هستند و سهم عمده آن ها را مجموعه های دانش بنیان خوزستانی تشکیل داده اند .

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده و موفقیت های خیلی خوبی داشته است تصریح کرد : اکنون شهرک های صنعتی خوبی در سطح استان خوزستان داریم که الحمدالله این مجموعه ها فعال هستند .

وی افزود : وجود برنامه ی 5 ساله کار بزرگی است که در دولت سیزدهم وجود دارد و مورد مصوبه شرکت ملی نفت ایران ، اقایان اوجی و خجسته مهر قرار گرفته است ؛ این کار بسیار با ارزش است و سبب شده تا تکلیف کارفرما و سازنده ها مشخص شود همچنین حجم کالا از پیش تعیین شده مشخص شود .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص خودکفایی صنعت نفت از نظر تولیدات گفت : خوشبختانه وضعیت ما از نظر ساخت کالا خیلی خوب است ، ما در سنوات گذشته، اکنون و خصوصا ایام تحریم ها جهش های خوبی برای ساخت کالاهای استراتژیک داشته ایم .

دانشی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت بسیار مهم است خاطرنشان کرد : خام فروشی نفت که صورت می گیرد شایسته ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور ما نیست و همانطور که در شعار امسال نمایشگاه هم عنوان شده برنامه داریم تا زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم یا به تعبیر دیگر نگاه بنگاه اقتصادی کامل را در صنعت نفت ببینیم زیرا نفت یک کالای استراتژیک در امور بین المللی است .

این مقام مسئول اظهار داشت : ما می توانیم محصولات متعددی را از نفت تولید کنیم که متاسفانه به آن توجه نشده و امیدواریم به برکت و حضور مراکز دانش بنیان نگاه ها به این سمت صورت بگیرد .

وی در خصوص خاموش شدن مشعل های نفتی در دولت سیزدهم بیان کرد : خوشبختانه از سال گذشته با حضور مهندس اوجی در خوزستان کار با جدیت دنبال شده و موفق شدیم برای جمع آوری گازهای مشعل با دو مجموعه داخلی پالایش گاز بید بلند و  پتروشیمی نفت مارون قراردادهای خوبی ببندیم که گاز بیدبلند در حال انجام فعالیت گسترده ای می باشد و امیدواریم در دو سال آینده حدود 600 میلیون فوت مکعب از گازهای همراه مشعل شرق جغرافیایی را جمع آوری کنیم همچنین پتروشیمی مارون نیز بسیار عالی در حال پیش بردن پروژه ها می باشد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا