با هدف تامین برق پایدارتر برای زمستان؛ دور جدید همکاری صنایع با شرکت توزیع برق خوزستان آغاز شد

همکاری صنایع استان خوزستان با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان وارد مرحله جدیدی شده و طرح زمستانه مدیریت مصرف انرژی با هدف تامین برق پایدارتر در این استان آغاز شده است.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان علی خدری مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: برنامه استراتژیک این شرکت برای تامین برق مشترکان در استان خوزستان به گونه‌ای طراحی و تدوین شده که علاوه بر پیشبرد اهداف مدیریت مصرف، صنایع نیز با حداکثر توان به تولید و فعالیت خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک و بزرگ در استان خوزستان همکاری قابل تقدیری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان داشته‌اند، تصریح کرد: در نشست سه جانبه‌ی مشترک با مدیرکل صنعت معدن و تجارت و همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان رئوس برنامه و اهداف وزارت نیرو و شرکت توانیر برای اجرای طرح زمستانه مدیریت مصرف برق بررسی شد و نحوه‌ی عملیاتی شدن آنها مورد توافق قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان ادامه داد: بر این اساس صنایعی که ظرفیت بالای یک مگاوات دارند تلاش خواهند کرد تا مصرف انرژی خود را به میزان دستکم ۱۰ درصد کاهش دهند و این اختیار و امکان برای آنها فراهم شده که این کاهش مصرف انرژی را در هر ساعت از شبانه روز و در یک برآیند کلی اعمال نمایند تا با برنامه و ظرفیت تولیدی صنایع تداخلی نداشته باشد.

دکتر خدری ادامه داد: علاوه بر جلب مشارکت صنایع، در حوزه شهری نیز، طرح ترمیم و تامین  روشنایی معابر و پارک‌ها و میادین مطابق با الگوی مدیریت مصرف و با هدف تامین روشنایی مناسب و متعادل به نحوی که ضمن تامین روشنایی از هدر رفت انرژی پیشگیری شود، در یک عملیات هماهنگ در سراسر استان خوزستان اجرایی خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، لزوم توجه جدی ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به مقوله کنترل مصرف انرژی را خواستار شد و تصریح کرد: در این بخش ضرورت دارد تا دستکم ۱۰ درصد صرفه‌جویی صورت پذیرد.

وی افزود: علاوه بر برق بخش زیادی ازگاز و سایر سوخت‌های فسیلی در ادارات  هدر می‌رود که در این‌باره لازم است تا تدابیر ضروری توسط مدیران دستگاه‌ها اندیشیده و به کار گرفته شود ضمن اینکه در این رابطه کارشناسان  شرکت توزیع نیروی برق خوزستان آماده ارائه مشاوره مورد نیاز برای چگونگی جلوگیری از هدر رفت انرژی در دستگاه‌ها خواهند بود.
شایان ذکر است برنامه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای مدیریت مصرف برق محدود به فصول گرمِ سال نبوده و این شرکت با درک صحیح لزوم جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع، تلاش میکند تا الگویی مناسب برای تامین، توزیع و مصرف برق را ترویج نماید تا همه‌ی مشترکان برق در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، کشاورزی و صنایع از آن بهره‌مند شوند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا