اعلام برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی استان را اعلام کرد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صبح امروز (چهارشنبه 18 آبان ) در نشست هم اندیشی کتاب و کتابخوانی با حضور اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهارکرد : سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور از تاریخ 21 لغایت 27 آبان ماه با شعار ” ما همانیم که می خوانیم” در خوزستان برگزار می شود .

کلاه کج با اشاره به اینکه نداشتن کافه باغ کتاب در اهواز خلا می باشد عنوان کرد: به محض اینکه فضای مناسب آن آماده شود کافه باغ کتاب را راه اندازی خواهیم کرد که علاوه بر ارائه کتاب ، جلسات تخصصی و برنامه های مربوط به این حوزه در این فضا برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم کتاب را راحت تر در سبد خرید مردم قرار دهیم باید عرضه و توزیع آن مناسب و در شان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ایجاد دیوار مهربانی کتاب از دیگر اقداماتی است که می توانیم در راستای علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی ایجاد کرد بدین صورت که هرشخص کتابی لازم ندارد در آن مکان قرار دهد یا کتاب مورد نیاز خود را بردارد.

در ادامه مجید منادی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه های متعددی توسط این اداره کل دراستان برگزار می شود تصریح کرد : غبارروبی مزار شهدا، همایش یک کتاب- یک نویسنده – کلی قصه، بازدید از کتابفروشی ها برای خداقوت به خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، تقدیر از کتابداران کتابخانه های عمومی، رونمایی از بیش از 30 عنوان کتاب در استان، تجلیل از تسهیلگران باشگاه کتابخوانی و مروجان کتابخوانی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه نویسندگان و مولفین، تقدیر از فعالان عرصه چاپ و نشر از جمله این برنامه هاست .

منادی اظهار داشت : یکسری برنامه ها مختص ترویج کتاب و کتابخوانی در طی سال انجام می شود من جمله اهدا کتاب به مناطق کم برخوردار، طرح یک کتاب یک نهال که این هفته بصورت ویژه تر اتفاق می افتد .

وی افزود : انتخاب کتاب سال خوزستان، هم اندیشی با اصحاب رسانه و اهل اقلم، رونمایی از پوستر مسابقه کتابخوانی دانش آموزی ، رونمایی از پوستر مسابقه کتابخوانی دانشجویی ، ایستگاه نذر کتاب از دیگر برنامه های این هفته می باشد .

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال برای اولین بار نشست هم فکری و هم اندیشی با دستگاه های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب برگزار شد تا برنامه ها با همگرایی و هم افزایی انجام شود و موازی کاری صورت نگیرد.

منادی بیان کرد: ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهدا شد تا در هفته کتاب و در جشنواره شهد و رسانه در کنار بسته های فرهنگی این شرکت به دانش آموزان مناطق محروم که از نمایشگاه بازدید بعمل می آورند اهدا شود.

وی افزود: روزهای هفته کتاب با عناوین شنبه ۲۱ آبان کتاب-دانش آموز- آینده ، یکشنبه کتاب-خانواده-زندگی آگاهانه، دوشنبه کتاب-دانشجو-پیشرفت دانش بنیان، سه شنبه کتاب-کنابخوانی و کتابدار، چهارشنبه کتاب-رسانه و زبان فارسی، پنجشنبه ناشران ،کتابفروشان و ارکان صنعت نشر، جمعه ۲۷ آبان کتاب-ورزش و جوانمردی نامگذاری شده اند.

در پایان اهالی رسانه راهکارهایی درخصوص ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان ارائه کردند.

خبرنگار: معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا