ترویج کتاب و کتابخوانی باید معیار و ملاک داشته باشد

مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : ترویج کتاب و کتابخوانی باید معیار و ملاک داشته باشد و باید معیارهای یک کتابخانه تراز انقلاب را تببین کنیم.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، عباس محمدیان مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی روستا و عشایر دوستدار کتاب که عصر روز سه شنبه 10 آبان در روستای دوکوهک رامهرمز برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از کسب افتخار فرهنگی توسط این روستا و قدردانی از زحمت دست اندرکاران برنامه اظهار داشت : هشتمین جشنواره ملی روستا و عشایر دوستدار کتاب امروز به ایستگاه پایانی رسید و این آغازی برای حرکت های بعدی و ظرفیت های آینده است .

محمدیان عنوان کرد : فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به منزله ارتقاء منزلت اجتماعی و فرهنگی است و هرجا انس گرفتن با کتاب اولویت قرار گیرد مطمئنا معظلات اجتماعی و فرهنگی کمتر خواهد بود .

وی افزود : خواندن قرآن روح بخش تک تک خانه ها است و دین ما دین کتاب می باشد .

مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : به برکت خون شهدا امروز افتخاری نصیب ملت عزیز و این حکومت شده است که در آرامش و امنیت کار فرهنگی انجام می دهیم.

محمدیان با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی باید معیار و ملاک داشته باشد تصریح کرد : باید معیارهای یک کتابخانه تراز انقلاب را تببین کنیم. امروز در همه ظرفیت های جنگ ترکیبی دشمن ورود کرده است ، باید هوشیار باشیم و مواظبت کنیم تا کتابهایی را در جامعه ترویج ندهیم که با ظرفیت فرهنگی آن جامعه در تضاد باشد زیرا این نکته از ابزار نفوذ دشمن است .

وی افزود : امروز عده ای که روشن فکری می کنند و افرادی که ادای روشن فکرها را در می آورند باید از هم جدا باشند .

مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در راستای برنامه های دولت جهادی و انقلابی در تلاش هستیم که عدالت فرهنگی را به دورترین نقاط کشور انتقال دهیم و در اجرای برنامه های نشاط آور و متنوع با نسل جوان پیوند ویژه تری برقرار کنیم .

محمدیان اظهار کرد : در خصوص زیرساخت های کتابخانه ها طرح کتابخانه های سیار را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال خواهد کرد تا روستاهای کم جمعیت به خصوص مناطق عشایری از ظرفیت انس با کتاب بهره مند شوند . انشالله تا پایان دولت در هیچ جایی از سرزمین نباشد که با مجموعه ترویج کتاب و کتابخوانی بیگانه باشند .

وی افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد از ناشرین که در راستای ترویج کتاب بومی و محلی کار می کنند در زمینه چاپ و نشر حمایت کند.

گفتنی است از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 300 میلیون ریال جهت حمایت از فعالیت های مربوط به رویداد های کتابخانه ، از نهاد کتابخانه های کشور مبلغ 150 میلیون ریال و از سازمان شهرداری و دهیاری های کشور نیز مبلغ 150 میلیون ریال حمایت در قالب کمک به دهیاری به روستای دوستدار کتاب دوکوهک رامهرمز اهدا شد .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا