داشتن یک کتابخانه خواسته مردمان روستای باصدی

معصومه موسوی مدیر مدرسه بنت الهدی باصدی رامهرمز گفت : در این روستا کتابخانه نداریم و با توجه به اینکه روستای باصدی جز روستاهای برتر دوستدار کتاب ایران شناخته شده است درخواست داریم حداقل یک کتابخانه در این روستا راه اندازی شود .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، معصومه موسوی مدیر مدرسه بنت الهدی روستای باصدی رامهرمز در بازدید مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه این مدرسه در خصوص فعالیت کتابخانه گفت : دانش آموزان دور هم جمع می شدند ، کتاب مطالعه می کردند و به نقد و بررسی آن می پرداختند .

موسوی بیان کرد : ما نویسندگان را دعوت می کردیم یا دانش اموزان را به خانه نویسنده های شهر می بردیم .

وی افزود : دانش آموزان سعی می کردند کتابهایی را که می خوانند بصورت کلیپ یا فیلم های یک دقیقه ای بسازند و برای دوست های خود ارسال می کردند تا کتاب را به آن ها معرفی کنند یا به نویسنده های کتاب نامه می نوشتند و کتاب را خلاصه می کردند.

مدیر مدرسه بنت الهدی روستای باصدی گفت : در مکان های تاریخی یا فضای باز اردوهای ویژه کتابخوانی را برگزار می کردیم و دانش اموزان یک کتاب به همراه داشتند که آن را مطالعه، نقد و بررسی می کردند .

موسوی درخصوص درخواست از مسئولین بیان کرد : روستای باصدی کتابخانه ندارد و تنها کتاب هایی که داریم کتاب هایی است که دانش آموزان هدیه گرفته اند ، آن ها را در یکی از کلاس های مدرسه جمع آوری کردیم در صورتی که روستایی با این قدمت حداقل باید یک کتابخانه داشته باشد و از مسئولین خواهش داریم به این مسئله رسیدگی کنند.

گفتنی است روستای باصدی سال 96 بعنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور شناخته شد ، همچنین سال 96 و 97 بصورت پیاپی در جمع روستای برتر باشگاه های کتابخوانی ایران قرار گرفت.

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا