اجرای بیش از 2 هزار برنامه توسط سپاه و بسیج خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان از برگزاری بیش از 2 هزار برنامه توسط سپاه و بسیج استان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ،سردار نعمت باقری جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی ، شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر (ص) ، همچنین تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت : هر ساله یک هفته تحت عنوان گرامیداشت دفاع مقدس در دستور کار قرار می دهیم .

سردار باقری با اشاره به اینکه زمانی که از دفاع مقدس سخن می گوییم باید به عقب برگردیم و ببنیم چه اتفاقاتی افتاده است خاطرنشان کرد : وقتی به جنگ هشت ساله ای که به جمهوری اسلامی تحمیل شد نگاه می اندازیم اتفاقات عجیبی را می بینیم و آن زمان که انقلاب اسلامی پیروز شد همانند طفلی بود که دشمن به دلیل از دست دادن منافع بسیار عظیمش این فرصت را غنیمت شمرده بود تا جمهوری اسلامی ایران را که انسجام سیاسی و نظامی نداشت را در نطفه خفه کند اما چیزی که باعث شد این اتفاق نیفتد حضور مردم در دفاع مقدس بود که یکی از برگ های برنده و از تقدسات ما است.

این مقام مسئول عنوان کرد : امروز دشمن به دنبال آن است تا توانمندی های ما در گذشته و پیروزی هایی که داشته ایم را زیر سوال ببرد و بین نسل جوان ما ، حال و آینده نسبت به گذشته فاصله بیندازد .

وی افزود : دفاع مقدس یکی از برگ های برنده تاریخ 43 ساله جمهوری اسلامی است به همین مناسبت در این هفته مجموعه سپاه و بسیج در کنار اداره کل حفظ آثار ، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی برنامه هایی در دستور کار قرار داده است که بخشی از آن ها ابلاغی سازمان بسیج و سپاه به صورت مستقل است و برخی نیز مشترک در سطح استان اجرا می شود .

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج بیش از 2 هزار برنامه در سطح استان آماده و اجرا خواهد کرد ، گفت: بخشی از این برنامه ها در سطح کشور انجام می شود من جمله حضور بسیج عشایر عرب در تهران که در رژه سراسری 31 شهریور شرکت خواهند کرد .

سردار باقری اظهار داشت : بخش دیگری از برنامه ها در سطح استان برگزار می شود که رژه مشترک در 31 شهریور به میزبانی اهواز توسط ارتش و 5 مهر ماه در آبادان از جمله آن ها می باشد .

این مقام مسئول بیان کرد : غبارروبی مزار شهدا، دیدار بانماینده ولی فقیه، حضور در برنامه مشترک تجلیل از پیشکسوتان، تجلیل از شهدای سلامت در 30 ناحیه، راه پیمایی خانوادگی روز جمعه در 30 شهرستان، برپایی میزخدمت روز جمعه توسط رده های اقشاری در 30 شهرستان، نواختن زنگ مدارس با حضور فرماندهان نواحی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها ، تجلیل از تعدادی از رزمندگان در میدان صبحگاه سپاه بصورت ویژه ، اعزام راوی به مدارس و دانشگاه های 30 شهرستان از جمله برنامه هایی است که انجام خواهد شد .

وی افزود : بهشت هویزه یک محل از آثار جنگ تحت عنوان رخشورخانه بوده که زمان جنگ ، زنان رخت های رزمندگان را در آن محل می شستند به همین دلیل مقرر شد المان زنان آماده شود که در هفته دفاع مقدس کلنگ آن زده خواهد شد .

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت : با توجه به اینکه نقش اصناف در زمان جنگ قابل تامل بوده مراسم تجلیل و گرامیداشت پیشکسوتان اصناف توسط بسیج اصناف برگزار می شود .

سردار باقری بیان کرد : حضور نماینده ولی فقیه در صدا و سیما در خصوص نقش روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس، همایش عشایر و تکریم توسط بسیج عشایر، نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس در 30 شهرستان توسط نواحی مقاومت بسیج، یادواره شهدای سرباز ترور 31 شهریور مربوط به حادثه سال 97 ، اجرای شب شعر دفاع مقدس و نمایشگاه هنرهای تجسمی توسط بسیج هنرمندان ، تولید بیش از سی برنامه رادیو و تلویزیون به همت روابط عمومی سپاه استان ، اجرای نمایشی عملیات ثامن الائمه به مناسبت شکست حصرآبادان به مدت سه روز در آبادان از دیگر برنامه های مجموعه سپاه در هفته دفاع مقدس می باشد .

این مقام مسئول اظهار داشت : اعزام گروه های جهادی در هفته دفاع مقدس به صورت ویژه و توزیع کمک های مومنانه بخصوص در حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار با توجه به بازگشایی مدارس و دیدار فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان سپاه خوزستان با دکتر رضایی دیگر برنامه هایی است که انجام خواهد شد .

در پایان از دو جلد کتاب دفاع مقدس و تولیدات صدا و سیما رونمایی شد .

 

خبرنگار معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا