پذیرفته شدگان مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان معرفی شدند

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان از راه یابی 205 اثر به مرحله نهایی این دوره از جشنواره خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فریدون وزیری با اعلام این خبر افزود: از ۴۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه ای پذیرفته شده اند.

وی ادامه داد: آثار رسیده در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک و در رشته های آواز سنتی و محلی،عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه،سنتور،فلوت و پیانو در خردادماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.

وزیری اضافه کرد: با توجه به وقفه ۵ ساله در برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان و شرایط متاثر از کرونا، استقبال خوبی از جشنواره شده که نشان دهنده پتانسیل موسیقی در استان و نیاز جامعه هنری استان خوزستان است.

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه مضاعف در هنرجویان بمنظور تلاش بیشتر و هدفمندسازی مسیر آموزش موسیقی و شناسایی استعدادهای جوان و پیش زمینه ای برای شرکت در جشنواره های ملی و کشوری دانست و از تمامی اساتید، هنرمندان،هنردوستان و هنرجویان موسیقی که به شکل های مختلف از این رویداد مهم فرهنگی حمایت نموده اند تشکر و قدردانی کرد.

رئیس انجمن موسیقی استان خوزستان بیان کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول، در خردادماه سال جاری بصورت اجرای صحنه ای به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است،شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان به همت انجمن موسیقی استان خوزستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ۴ گروه سنی و در دو مرحله برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا