اختصاص بیش از 7 هزار میلیارد تومان به پروژه های مسئولیت های اجتماعی خوزستان در صنعت نفت

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به خوزستان در حوزه صنعت نفت حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان در رابطه با پروژه های مربوط به مسئولیت اجتماعی استان اختصاص داده شده و این مستلزم این است که مسئولین استان تلاش کنند که این پول حتما و به درستی هزینه شود .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه شنبه 10 اردیبهشت در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد اظهار کرد : اصحاب رسانه چشم بینا، زبان رسا و بزرگی برای رشد و تعالی جامعه هستند .

دانشی عنوان کرد : مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین بنگاه نفتی کشور متکفل تولید نفت در عرصه کشور است که حدود 75 درصد و گاهی 80 درصد تولید نفت کشور را برعهده دارد.

وی افزود : مناطق نفتخیز جنوب حدود 45 میدان نفتی ، 60 مخزن نفتی، 222 تاسیسات عظیم ، 30 هزار کیلومتر خطوط لوله های جریانی و حدود 38 هزار و 500 پرسنل زحمتکش و در حال مجاهدت در عرصه نفت را  در حوزه جغرافیایی 6 استان حوزه فعالیت خود دارد .

این مقام مسئول بیان کرد : تامین خوراک هشت پالایشگاه کشور و تامین بنادر صادراتی برای صادرات نفت از وظایف مناطق نفتخیز جنوب است که در حال تامین خوراک بخش عظیمی از پتروشیمی های کشور می باشد .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : با شکل گیری دولت سیزدهم وظیفه ذاتی و اولیه ما وارسی وضعیت قبل و تلاش برای دو موضوع مهم پایداری تولید برای تامین سوخت کشور و نیاز صادراتی و دیگر تلاش برای ایجاد وضعیت پایدار و برنامه ریزی برای عرصه های بالاتر است .

دانشی تصریح کرد : تلاش ابتدایی ما این بود که در رابطه با تعهدات ایجاد شده بتوانیم آنچه تعهدات کشور است را با گفتمانی که مصلحت ملت و میهن باشد پاسخ بدهیم.

وی افزود : ده ها طرح عظیم نیمه کاره وجود دارد که باید به عنوان وظیفه ذاتی خود تلاش کنیم این پروژه ها را کامل کرده و به عرصه تولید و ثروت افزایی کشور تبدیل کنیم .

این مقام مسئول اظهار کرد : برای رسیدن به پایداری تولید ما براساس داشته ها ، مشکلات و معظلاتی که وجود داشت برنامه ای تدوین کرده و بعد از مدت ها برای اولین بار موفق شدیم برنامه ای یکساله را تدوین کنیم که دراین راستا خطوط لوله ای که دچار مشکلات عدیده بودند مورد هدف گذاری قرار گرفتند و حدود 51 طرح مهم انتقال نفت را مورد برنامه ریزی قرارداده و 2 هزار و 200 متر مورد بازرسی فنی و تعمیرات انجام شد که ماحصل آن رسیدن به ظرفیت تولید قبل از تحریم ها در نیمه اسفند ماه بود.

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفت : نگاه کنونی به نفت نگاه جزیره ای و از بالا به پاین نیست که این نکته بسیار مهم است و اکنون نگاه کارشناسی است .

دانشی با اشاره به اینکه  بعد از سالهای متمادی امسال اعتبارات خیلی خوبی در اختیار مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفته است خاطرنشان کرد : اعتبارات نوسازی و بازسازی مناطق نفتخیز جنوب از 200 میلیون دلار به حدود 750 میلیون دلار افزایش داده شده است که رقم قابل ملاحظه ایست و باید با برنامه ریزی بتوانیم آن را جذب کنیم و در جهت بهسازی و نوسازی اقداماتی را انجام دهیم .

وی در ادامه تصریح کرد : توان تولید مخازن نفتی برای رسیدن به سقف قبل از تحریم ها را داریم و با وجود اینکه تحریم ها همچنان پابرجاست اما در همین شرایط تولید نفت را روزانه 600 هزار بشکه افزایش داده ایم و در نیمه اسفند ماه از جانب وزارت نفت اعلام شد که توان تولید قبل از تحریم را داریم .

این مقام مسئول اظهار داشت : از وظایف ذاتی صنعت نفت کمک به محیط پیرامونش است و تا کنون مسئولیت های اجتماعی در وزارت برنامه ریزی شده که ما علاقه مند هستمی بخشی از ان به طور مستقیم در اختیار ما قرار داده شود .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه صنعت نفت در عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی حضور پررنگی داشته است عنوان کرد : در شرایط کرونا که دستگاه تنفس مصنوعی معضل سنگینی بود ، نفت 43 دستگاه تهیه و در اختیار بیمارستان های استان قرار داد . علاوه بر این بیمارستان صنعت نفت تمام قامت در عرصه خدمت رسانی به مردم عزیز پای کار بود و بعد از بیمارستان رازی، این بیمارستان کمک حال بود .

دانشی بیان کرد : در مسئله ریزگردها نفت تمام قامت حضور پیدا کرد و برنامه ریزی برای کاشت 200 هزار هکتار از زمین های مناطق نفتخیز که از دی ماه شروع به این امر شد نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی است .

وی افزود : کاشت 20 هزار اصله نهال مثمر در حوزه جغرافیایی استان، آبرسانی در دوران خشکسالی غیزانیه ، حضور پررنگ در خصوص زلزله های استان علی الخصوص اندیکا که هم اکنون نیز امکانات شرکت در آن محل وجود دارد نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط مناطق نفتخیز جنوب حوزه مسئولیت های اجتماعی می باشد .

این مقام مسئول تصریح کرد : وظیفه ذاتی ما تامین اعتبار است و در سفر اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور به خوزستان در حوزه صنعت نفت حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان در رابطه با پروژه های مربوط به مسئولیت اجتماعی استان اختصاص داده شده و این مستلزم این است که مسئولین استان تلاش کنند که این پول حتما و به درستی هزینه شود .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت : پیوست های فرهنگی در اجرای پروژه ها باید مورد توجه قرار بگیرد و تلاش می شود با تدوین سندی راهبردی، پروژه های صنعت نفت از پیوستهای فرهنگی برخوردار شوند .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا