راه اندازی کمپرسورهای جمع آوری گاز رامشیر بعد از 14 سال به همت شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از راه اندازی کمپرسورهای جمع آوری گاز رامشیر بعد از 14 سال به همت این شرکت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بصیرت نو‌خوزستان، پژمان قضائی پور مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در نشست خبری عصر روز سه شنبه 19 بهمن ماه در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت اهواز اظهار کرد : شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های بهره بردار پنج گانه تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است .

قضائی پور بیان کرد : این شرکت با 25 درصد کل تولید مناطق نفتخیز جنوب یکی از شرکت های بزرگ و توانمند در مناطق نفتخیز جنوب می باشد .

وی افزود : شرکت نفت وگاز آغاجاری با 95 تاسیسات و تجهیزات متفاوت، متولی تولید از 8 مخزن مناطق نفتخیز است که پنج مخزن مستقل به طور کامل بهره برداری را برعهده دارد و سه مخزن مشترک با شرکت های بهره برداری و گچساران است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت : این شرکت یک گستره جغرافیایی در حدود 25 هزار کیلومتر تحت فعالیت دارد که فعالیتها، تاسیسات و تجهیزاتش در سه استان بزرگ و ارزشمند بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و جمعا در هشت شهرستان فعال می باشد که مبین بزرگی، سختی و حجم اقدامات و فعالیت هایی است که در این شرکت انجام می گیرد.

قضائی پور عنوان کرد : شرکت آغاجاری یکی از بخش های مهمی را که در نفت از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع قلپ تپنده و شاهرگ حیاتی کشور تلقی می شود را در خود جای دارد که این در نوع خودش بی نظیر است.

این مقام مسئول اظهار داشت : این شرکت با سه مرکز انتقال نفت ، بوستر امیدیه 1، بوستر امیدیه 2 و ممزوج ، شاهراه و مرکز انتقال 4 گرید نفتی سبک، سنگین، فوق سنگین و سنتزی را در شرایط فعلی برعهده دارد که نشان دهنده توانمندی و پیچیدگی شرکت می باشد .

وی افزود : بزرگترین تاسیسات تزریق گاز ، مربوط به واحد تزریق گاز آغاجاری را در خاورمیانه داریم که برای جمع آوری گاز و تزریق گاز در میدان اغاجاری در نظر گرفته شده است .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به استراتژی و ماموریت هایی که برای شرکت درنظر گرفته شده است گفت : اعتقاد راسخ و عمیقی به توسعه پایدار داریم . توسعه پایدار به منزله تولید، حفظ تولید ، صیانت از تولید و همچنین مسئولیت های اجتماعی تلقی می شود که سعی کردیم درهر چهار عرصه به خوبی فعالیت داشته باشیم.

پژمان قضائی پور تصریح کرد : شرکت آغاجاری بعد از اینکه نفت تولیدی را جمع آوری و فرآوری کرد، محصولاتی را که تولید وبه مراکز مصرف یا انتقال و صادرات ارسال می شودشامل نفت سبک، نفت سنگین، گاز مایع و نفتا است که در پالایشگاه های داخلی ، پتروشیمی ها ، شرکت گاز و گاها بصورت تزریق مورد استفاده قرار می گیرند که عملا هر چهار محصول استراتژیک و مهم هستند .

این مقام مسئول در خصوص مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت : اعتقاد راسخ داریم که با شعار توسعه پایدار وظیفه داریم به محیط پیرامونی و جغرافیای تحت پوشش خودمان توجه داشته باشیم که همین موضوع ما را بر آن داشت تا براساس استراتژی ها و اهداف کلانی که شرکت ملی نفت ایران تبیین می کند چهار هدف را در شرکت تعریف کنیم.

وی افزود : اگر یکی از این 4 هدف را عملا بصورت شاخص بیان کنیم 25 درصد از اهداف ما ناظر بر مسئولیت های اجتماعی، پیدا کردن پتانسیل ها ، ظرفیت ها و اقدام در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که نشان از ان دارد که ما بر مبنای توسعه پایدار اعتقاد راسخ به موضوع مسئولیت اجتماعی داریم و اگرچه از نظر ظرفیت بودجه ای شاید پیش بینی روشن و شفافی برای شرکت آغاجاری در نظر گرفته نشده است اما پیدا کردن ظرفیت ها و پتانسیل ها ، حرکت و اقدام را جز اهداف خود قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری گفت : امسال توانستیم بصورت ماهانه جمعا یک میلیارد تومان را به شهرهای اطراف خود کمک کنیم که تاکنون 10 میلیارد تومان سرجمع کمک هایی است که انجام گرفته و کماکان ادامه دارد و البته بخشی ازاین کمک ها قابل ارزش گذاری نیستند .

قضائی پور با اشاره به دغدغه دو سویه در شرکت آغاجاری بیان کرد : همواره نگران تولید و مباحث مرتبط با تولید هستیم و در کنار این نگرانی محیط پیرامونی که خود در آن زندگی می کنیم را نیز داریم و دغدغه دو وسیه نیز از شعار های ما می باشد . بر همین اساس سعی میکنیم از باب مسئولیت های اجتماعی به حوزه پیرامونی هم توجه کافی داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده شرکت اظهار کرد : در صنعت با سربلندی و افتخار می گویم که اقدامات بسیار شایسته و ارزشمندی در شرکت آغاجاری با کمک پرسنل انجام شده است و توانستیم بر مشکلات بسیار بزرگی که به واسطه تحریم های ظالمانه و مشکلاتی که کشورهای معاند برای ما بوجود آورده اند فایق آییم .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری خاطر نشان کرد : در سال 99 بالغ بر 3 میلیارد تومان قطعات مربوطه به تجهیزات و ماشین آلات شرکت را بومی سازی کردیم که این مبلغ میزان صرفه جویی بوده که خود قطعات بالغ بر 2 میلیارد تومان ارزش داشته اند .

قضائی پور افزود : در سال 1400 نیز تاکنون همین را در دستور کار داشته ایم که نشان می دهد ظرفیت بهتر شدن شرایط تا پایان سال را داریم.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت : راه اندازی کمپرسورهای جمع آوری گاز رامشیر بعد از 14 سال که غیر فعال بودند ، ماشین آلات توسط کارشناس های داخلی و ساخت قطعات از روش های مختلف من جمله مهندسی معکوس مورد استفاده قرار گرفته و عملیاتی شد .

وی تعمیر و بازسازی توربین های مارس را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و تصریح کرد : این توربین ها به دلیل تحریم های ظالمانه در دست شرکت های اروپایی و غربی باقی مانده بود که توسط شرکت های داخلی و دانش بنیان توانستیم با دانش ساخت قطعات مهم و ارزشمند این تجهیزات را بومی سازی کنیم و با کمک همین دانش نیز ماشین الات را به کمک و همت مهندسین مناطق نفتخیز جنوب ، شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری و شرکت های دانش بنیان راه اندازی کرده و در چرخه فعالیت کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در پایان گفت : در این شرکت صنایع مهمی داریم که اگر عادلانه به موضوع نگاه کنیم می توانیم شرکت را به مصابه یک شرکت بزرگ و مگا صنعت تلقی کنیم که در همه زمینه ها اعم از تولید برق، تولید آب و آبرسانی، بهره برداری از منابع نفتی، استفاده از گاز، صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد و این نشان دهنده بزرگی و عظمت شرکت می باشد .

 

خبرنگار: معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا