مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:  2 هزار و 220 میلیارد تومان پروژه زیرساختی برق در خوزستان آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: 16 پروژه در بخش‌های پست، خطوط برق و نیروگاه مقیاس کوچک که عمدتاٌ پروژه‌های زیرساختی و مهم هستند با ارزش سرمایه‌گذاری 2 هزار و 220 میلیارد تومان، در ایام مبارک دهه فجر در خوزستان آماده افتتاح هستند.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ با اعلام این خبر افزود: در بخش پست‌ها 8 پروژه به ظرفیت 1202 مگاولت آمپر، بخش خطوط 4 پروژه به ظرفیت 60 کیلومتر مدار، 2 پروژه در بخش فیبر نوری به ظرفیت 36 کیلومتر، یک بی 132 کیلوولت و یک نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت 25 مگاوات در شهرهای مختلف استان آماده افتتاح رسمی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد پروژه، سرمایه‌گذاری 13 پروژه توسط این شرکت و سه پروژه با فراهم نمودن بستر و سیاست‌گذاری مناسب توسط سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از جمله شاخص‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به پست 400 به 132 کیلوولت پیروزان و خطوط آن و پست 230 به 33 کیلوولت صنایع در اهواز، پست 132 به 33 کیلوولت پیام و نیروگاه مقیاس کوچک میانرود در شهرستان دزفول، پست 132 به 33 کیلوولت سرو در دشت آزادگان و پست 400 کیلوولت GIS شهید آبکار و خط دومداره ورودی آن در خرمشهر اشاره کرد.

دشت بزرگ  با بیان اینکه کلانشهر اهواز به تنهایی با 7 پروژه بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح را دارد، تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها که باعث تقویت رینگ 132 کیلوولت و تکمیل رینگ 400 کیلوولت اهواز شده، پست 400 کیلوولت پیروزان با ترانسی به ظرفیت 315 مگاولت آمپر است که با طراحی ابرترانسی به ظرفیت بالا و مشخصات جدید و مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی مثل دمای بالا و پدیده ریزگرد، نقش ویژه‌ای در تامین برق کلانشهر اهواز و پایداری آن خواهد داشت.

وی تصریح کرد:  خط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت GIS شهید آبکار (فولاد جهان آرا اروند) که اولین پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلوولت GIS در خوزستان در زمینه تامین برق مشترکین است در خرمشهر آماده افتتاح است. این پست که با هدف تامین برق کارخانه فولاد جهان آرا اروند احداث شده ۶۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به آماده افتتاح بودن نیروگاه میانرود دزفول گفت: این نیروگاه 25 مگاواتی، در شمال خوزستان وارد مدار می‌شود تا بخشی از محدودیت تولید برق و محدودیت خطوط فوق توزیع را در این ناحیه جبران کند.

دشت بزرگ تصریح کرد: همه این پروژه‌ها که با هدف تقویت زیرساخت‌های برق در خوزستان برنامه‌ریزی، تامین مالی و احداث شده‌ است، باعث افزایش پایداری شبکه برق بطور خاص در محل‌هایی که احداث شده‌اند و بطور کلی در خوزستان می‌شوند.

وی تاکید کرد: این شرکت وظیفه تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه و منابع مالی در اختیار، پروژه‌هایی را برنامه‌ریزی و وارد مدار خواهد کرد.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا