از مروجان و باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان خوزستان تجلیل شد

آیین تجلیل از مروجان و باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اصغر سیدآبادی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو خوزستان ،  آیین تجلیل از مروجان و باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان خوزستان و کارگاه چالش های ادبیات کودک در سایه چهر مجازی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی اصغر سیدآبادی نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان، معاون فرهنگی و رسانه ای ارشاد خوزستان، کارشناسان این اداره روز چهارشنبه 26 آبان در مجموعه گردشگری ریف برگزار شد .

علی اصغر سیدآبادی نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد : در دوران بچگی خانواده ها و معلمان ما فکر می کردند خواندن کتاب داستان به ضرر ما و درس است ، بعدها وقتی جلوتر رفته و غرق کتاب شدیم متوجه شدند خواندن کتاب حتی شعر و داستان خوانی بر ریاضی و علوم هم تاثیر می گذارد.

سیدآبادی گفت : آدم هایی که در تاریخ تحول ایجاد کردند حتی تحول علمی، قدرت قصه پردازی داشتند یعنی تمام اختراعات بزرگ بشر تلفیق قصه و علم است نه علم تنها. دانشمندی هرچه دیگران نوشته اند یا ساخته اند بداند فقط حفظ است اما آدمی که اختراع و اکتشاف می کند و تحول بزرگ درست می کند کسی است که می تواند در مورد آینده داستان بسازد.

وی در ادامه افزود : ادبیات یا داستان برای رشد هر کار و شغلی که بخواهید در آینده داشته باشید نیاز است و اگر ذهن شما داستان پرداز باشد و بتواند رویا بسازد ان زمان شما دانشمندان بزرگ تری می شوید و می توانید به علوم قبلی چیزی اضافه کرده و تحول ایجاد کنید .

نویسنده ، شاعر و پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد : خواندن و نوشتن داستان یا ادبیات باعث می شود ما توان رویا درست کردن برای آینده و تغییر دادن وضعیتمان در ذهنمان را پیدا کنیم و بسازیم.

سید آبادی بیان کرد : وقتی داستان می خوانید اینگار خودتان نویسنده هستید، داستان می نویسید و با نویسنده در آفریدن شریک می شوید . خودتان یک چیزی می سازید و این اهمیت داستان است و به بچه ها توصیه می کنم حتما داستان و شعر بخوانند که در کمترین حالت زبان و نوشتن را تقویت می کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه حوزه کتاب حوزه مقدسی است گفت : هیچ چیز به اندازه کتاب ماندگار نیست وقتی کتاب می خوانید ضمن اینکه فضای کتابخوانی دوست داشتنی است آنچه شما یاد می گیرید ماندگار خواهد بود .

محمد جوروند گفت : فضای دیجیتال ، فضا را برای حوزه کتاب تنگ کرده است اما با این وجود کتاب بصورت سنتی ارزش خود را دارد اگر چه این هم یک نوع مطالعه محسوب می شود اما هیچ چیز جای کتاب سنتی را نمی گیرد .

در این مراسم کودکان و نوجوان به اجرای موسیقی و شعرخوانی پرداختند و از 16 تسهیلگر و عضو باشگاه های کتابخوانی خوزستان با اهداء لوح و هدایا تجلیل شد .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا