تداوم کاهش تولید و افزایش مصرف برق در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: میزان برق تولیدی استان در چهار ماه گذشته از سال جاری کاهش 6 درصدی را نشان می دهد و انرژی مصرفی، حدود 13 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، فرامرز شادفر بیان کرد: 15 هزار و 205 گیگاوات ساعت در چهارماهه نخست جاری در خوزستان برق تولید شده که در مقایسه با سال قبل، کاهش 6 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این میزان تولید 33.7 درصد به وسیله نیروگاه های برق آبی، 64.9 درصد توسط نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی و 1.4 درصد برق تولیدی نیروگاه های تولید پراکنده بوده است.

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: از 9 هزار و 860 گیگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی (64.9 درصد)؛ سهم نیروگاه های بخش دولتی (رامین و ماهشهر) 42 درصد و سهم نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، شهدای پیروز بهبهان و فجر) 58 درصد بوده است.

شادفر با بیان اینکه پیک تیر ماه 1400 به میزان 8 هزار و 489 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل 1.32 درصد رشد داشته است، افزود: انرژی مصرفی در این بازه زمانی 16 هزار و 556 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 13 درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

وی تاکید کرد: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی و با توجه به رشد بسیار بالای بار و انرژی مصرفی، مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (14 تا 18 و 21 تا 22) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا