معرفی شهردار اهواز از طرف مسئولین کذب محض است

رئیس شورای شهر اهواز در خصوص معرفی شهردار اهواز از طرف مسئولین و افراد خارج از شورا اعلام کرد این مسئله کذب محض است و امینی با کسب آرا از  اعضای شورای شهر بعنوان شهردار انتخاب شده است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیرت نو،  نشست خبری مدیر شورای شهر اهواز با اصحاب رسانه روز پنجشنبه 11 شهریور ماه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد .

سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز در این نشست اظهارکرد : برای انتخاب شهردار ملاک و شاخص (۳۰ مورد) تعیین و در جمع بندی ۹ شاخص را انتخاب کردیم؛ برای معرفی شهردار فراخوان عمومی را صادر و از عموم افراد علاقمند درخواست داشتیم که اگر کسی این ۹ شاخص را دارد به ما معرفی کند.

وی با اشاره به تغییرات جدی آئین نامه هیئت وزیران شرایط انتخاب و احراز شهرداران افزود: بر اساس بند یک شوراها یک ماه پس از رسمیت یافتن باید شهردار را انتخاب کنند و این در حالی است که در دوره‌های قبل سه ماه وقت برای انتخاب شهردار داشتیم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد برای انتخاب شهردار الزامی است، تصریح کرد: ۴۰ نفر را برای تصدی شهرداری در اهواز بررسی و در جمع بندی حدود ۱۵ تا ۲۰ گزینه دارای شاخص‌های مدنظر برای ما باقی ماند؛ پنج گزینه بومی و ۱۵ گزینه غیر بومی داشتیم که در نهایت فقط پنج نفر حاضر به ارائه برنامه به شورای شهر اهواز شدند.

محمودی گفت : در گذشته مدرک تحصیلی خیلی ملاک نبوده و افراد با رشته های غیر مرتبط هم در دوره های مختلف شهردار شده اند اما در آیین نامه فعلی مدارک مشخص شده اند و اگر شخصی مدرک غیرمرتبط داشته باشد از طرف وزارت کشور رد خواهد شد .

وی درخصوص افرادی که با آن ها وارد مذاکره شده اند افزود : برخی از آن ها ابتدا پذیرفتند که همکاری داشته باشند اما به دلیل مسائل خانوادگی یا گرفتن پست در استان های دیگر حاضر به حضور در اهواز نشدند .

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به چگونگی انتخاب امینی بیان کرد : برای تحقیق درباره  یک گزینه اصفهانی تیمی به آنجا فرستادیم  اما ایشان به دلیل مسئله خانواده بصورت رسمی اعلام کردند که امکان همکاری را ندارند و شهردار فعلی افراد از همانجا به ما پیشنهاد شد .و در نهایت به پنج گزینه رسیدیم که برنامه ارائه کردند  .

محمودی با اشاره به اینکه امینی از طرف هیچ مسئولی گزینه نشده است تصریح کرد : هیچ فرد، شخصیت و مسئولی در خصوص امینی به جز اعضای شورای شهر نقش نداشته و معرفی این فرد توسط اشخاص خارج از شورا و نمایندگان کذب محض است .

وی افزود : بر اساس ملاک ها و شاخص هایی که تعریف کردیم معتقدیم شهرداری باید بیاید که شاخص های کار جهادی، انقلابی و تخصصی را داشته باشد و داشتن سوابق مرتبط با شهرداری از دیگر شاخص های ما بوده است . بطوری که از 5 نفر دو نفر انصراف می دهند و از سه گزینه مانده ، اعضای شورا به اتفاق آرا امینی را توانمند تر و منطبق تر بر شاخصه های مشخص شده دیده و ایشان را انتخاب کرده اند .

رئیس شورای شهر اهواز در ادامه در پاسخ به خبرنگاران گفت :

در انتخاب شهردار بومی یا غیر بومی بودن برای ما ملاک نیست چرا که شهردار هایی در شهرهای های دیگر بوده اند که با وجود غیربومی بودن اما عملکرد موفقی داشته اند.

محمودی گفت : امروزه در حوزه سرمایه گذاری و حاشیه نشینی باید برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم و به نظر می رسد که مسئله اصلی شهرداری ها درآمدزایی است چون اعتبارات فعلی بیشتر صرف هزینه های جاری می شود .

وی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه ریالی دوره قبل در حوزه آب های سطحی 90 میلیارد تومان بوده است افزود : در شورای کنونی اولین کلنگ با اعتبار 130 میلیارد تومان مربوط به دفع آب های سطحی منطقه شش به زمین زده شد . و انجام برنامه هایی مثل آسفالت، آب های سطحی، معابر ، فضای سبز و نگهداری که از ضرورت های مردم است از جمله برنامه هایی است که بنا داریم در کوتاه مدت به انجام برسانیم .

رئیس شورای شهر اهواز اظهار کرد : مسئله اصلی ما ایجاد یک تحول بنیادی در ساختارهای مختلف است که باید با نگاه و تجربه جدید شکل بگیرد .

محمودی گفت : اهواز با یک میلیون و 200 نفر جمعیت ، دو برابر جمعیت و مساحت شهر در شهرداری نیرو دارد و این تورم نیروی انسانی که حدود 70 تا 80 درصد منابع مالی شهرداری را جهت پرداخت حقوق و خدمات پرسنل به خود اختصاص داده است یک چالش و مسئله جدی برای شهرداری است . به همین دلیل در این دوره ثبات مدیریت برای ما بسیار جدی است که باید براساس شایسته سالاری انتخاب انجام دهیم .

وی درخصوص بودجه تخصیص یافته به شهرداری تصریح کرد : از سال 95 تا کنون بین 48 تا 53 درصد بودجه شهرداری تحقق یافته است . بودجه شهرداری سال گذشته 2 هزار و 550 میلیارد تومان بوده که هزار و 600 میلیارد ان محقق شده ، امسال نیز 3 هزار و 550 میلیارد دیده شده که علت افزایش و مبلغ بالای آن این است که در دوره های قبل بودجه سازمان ها را در بودجه شهرداری منظور نمی کردند اما امسال این اتفاق افتاده است .

رئیس شورای شهر اهواز در ادامه گفت : باید تلاش کنیم بودجه را به سمت منابع درآمدی پایدار ببریم و این از برنامه های شهردار فعلی است که باید در حوزه آلایندگی و بعضی از طلب هایی که از سازمان ها داریم بتوانیم از مرکز پیگیر باشیم تا محقق شوند .

محمودی با اشاره به عدم حضور بانوان در دو دوره اخیر شورا عنوان کرد : نبود بانوان در شورا بسیار ناراحت کننده است و این شاید باعث شود تا مسائل حوزه آن ها کمتر دیده شود به همین دلیل قصد داریم شخصی را که برنامه داشته و فعال باشد بعنوان مشاور امور بانوان قرار دهیم و کمیته بانوان نیز تشکیل دهیم تا بتوانند طرح و برنامه ارائه دهند و در این خصوص برنامه ریزی جدید خواهمی داشت .

وی افزود : اکنون در اهواز دو پارک بانوان داریم که سالهاست رها شده اند همچنین در بازدید از فرهنگسرا ها متوجه شدیم بجز دو فرهنگسرا مابقی تعطیل هستند و اگر احیا شوند ظرفیت خوبی است تا بانوان بتوانند فعالیت کنند واین دو را جدی میگیریم و در مرحله اول باید از داشته هایمان استفاده کنیم و قصد داریم در این دوره حداقل یک پارک بانوان در هر مرحله داشته باشیم .

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد : در هر استانی شخصی که بخواهد بعنوان مدیر کار کند نیاز دارد تا تیم خود را داشته باشد که ایشان و برنامه هایش را قبول داشته باشد تا در پیشبرد اهداف کمکش کنند در بخش شهرداری نیز بناست امینی ارزیابی کند و در حوزه هایی که چالش وچود دارد و نتوانسته اند چالش ها را برطرف کنند تغییراتی صورت بگیرد و این تحولات را با هماهنگی شورا انجام خواهد داد که میتواند نیروهای غیربومی هم گزینه باشد اما اینکه چند نفر قرار است آورده شود عددی ذکر نشده است .

محمودی با اشاره به عزل و نصب ها در شهرداری اظهار کرد : همه اعضای شورا معتقدند که در این مورد نباید دخالت کنیم اما باید نظارت را قوی تر کنیم و از شهردار کار بخواهیم و اگر در خصوص عزل و نصب ها مشورت بخواهد به ایشان مشورت خواهیم داد .

ویآسیب های استخدامی را از دیگر مشکلات شهرداری اهواز دانست و گفت : امروز شهرداری 500 نفر نیرو و 130 مدیر دارد که از شهرداری حقوق می گیرند اما معلوم نیست کجا هستند و در کدام بخش کار می کنند که این افراد مازاد برقرارداد هستند .

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا