نماینده مردم ایذه و باغملک خبر داد؛ تحقق طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری پس از ۱۶ سال

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت : طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که یکی از طرح های بسیار مهم خوزستان است پس از 16 سال تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، عبدالله ایزدپناه شامگاه پنجشنبه 27 بهمن ماه ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد : یکی از طرح های بسیار مهم استان خوزستان ، طرح 550 هزار هکتاری منصوب به حضرت آقا است که در سال 1375 به خوزستان سفر کردند و دستور دادند 550 هکتار اراضی کشاورزی آماده شود و در اختیار مردم قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه فاز یک این طرح در جنوب استان انجام گرفت تصریح کرد : فاز دوم آن که در شمال و شمال شرق استان به دلیل نبود منابع مالی و عدم مجوزات تخصیص از وزارت نیرو ماند و اجرا نشد .

نماینده مردم ایذه و باغملک عنوان کرد : سال گذشته در همین ایام ، با پیگیری های متعدد مجمع نمایندگان و بنده موفق شدیم مجوز تخصیص برداشت آب از حوزه های شمال و شمال شرق را بگیریم که اکنون دراختیار ما می باشد .

ایزدپناه اضافه کرد : ازسال گذشته تا کنون برای تامین منابع مالی اجرای فاز دو تلاش های بسیاری کردیم و با توجه به مشکلات مالی کشور موفق نشدیم تا اینکه هفته گذشته با مساعدت استاندار و مسئولین در کمیسیون تلفیق بودجه ، طرحی با عنوان اینکه به دولت اجازه داده میشود سهم الشرکه خود از شرکت توسعه نیشکر را به بخش خصوصی واگذار کند، آماده و در کمیسیون مطرح کردم .

وی گفت : 40 درصد توسعه نیشکر مربوط به بانک صادرات، 40 درصد بانک ملی و 20 درصد مربوط به دولت است . نماینده مردم ایذه و باغملک اظهار کرد : برابر بحث خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی ، دولت می تواند این ها را به بخش خصوصی واگذار کند اما تاکنون انجام نشده است به همین خاطر نیاز بود مجوزی در مجلس و برنامه بودجه 1402 بگیریم که خوشبختانه با طرح این موضوع در کمیسیون،امروز، موفق شدیم مجوز را دریافت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کمیسیون 88 درصد به این طرح رای دادند خاطرنشان کرد : این پیشنها را از آن جهت مطرح کردم تا بتوانیم 20 درصد سهم دولت در توسعه نیشکر را به بخش خصوصی واگذار کنیم یا بانکهایی که سهم دارند آن را بخرند یا در بورس قرار بگیرد و نهایتا به بخش خصوصی واگذار شود تا با درآمد حاصل از آن طرح اجرایی شود .

ایزدپناه اضافه کرد : براورد اولیه درآمد حاصل از سهم دولت حدود 30 هزار میلیارد تومان است که می توان با ان طرح را عملیاتی و فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را اجرایی کرد .

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت : با اجرایی شدن این طرح یک تحول عظیمی در شمال و شمال شرق خوزستان همچنین بخش هایی از استان ایلام که در این طرح وجود دارد اتفاق خواهد افتاد .

ایزدپناه مطرح کرد: اجرایی شدن طرح اتفاق خوبی در بحث تولید و اشتغال در استان رقم خواهد زد و بنده از باب اینکه این طرح در کمیسیون رای آورد و نوید خوبی برای خوزستان است بسیار خوشحال هستم ،امیدوارم که اجرایی بشود .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا