مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت:  تامین بیش از ۹۰ درصد تجهیزات شرکت از کارخانجات داخلی

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت:در حال حاضر بیش از ۹۰درصد از تجهیزات مورد این شرکت از کارخانجات داخل کشور تهیه و با مساعدتِ متخصصان متعهد و سخت کوش نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، داریوش دارابی مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات ،تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:آن‌چه شرکت فولاد آتیه خاورمیانه را در ردیف کارخانجات تولیدی بالنده و بومی در آورده است توجه به ضرورت استفاده و تقویت صنایع داخلی است.

دارابی با تاکید بر ضرورت تقویت و استفاده از تولیدات داخلی در صنعت فولاد عنوان کرد : در حال حاضر بیش از ۹۰درصد از تجهیزات مورد این شرکت از کارخانجات داخل کشور تهیه و با مُساعدتِ مُتخصصان متعهد و سخت کوش نصب و راه اندازی شده است.

وی درخصوص پروزه نورد عریض در مجموعه فولاد آتیه خاورمیان بیان کرد : این پروژه جهشی قابل توجهی در توسعه و تنوع محصولات تولیدی کارخانه است که در سال ۱۴۰۰ نخستین گام عملی آن برداشته شد.

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت : در نتیجه استانداردهای حاکم بر محصولات تولیدی، این شرکت موفق به کسب استانداردهای گوناگونی از جمله ISO  9001 شده است؛  کیفیت و جنس شمش و بلوم ورودی به خط نورد گرم، یکی از عوامل اصلی تأثیر گذار در بالابودن کیفیت میلگردهای تولیدی این مجموعه است.

دارابی اظهار کرد : تأمین شمش های ریخته گری پیوسته (CCM) با بالاترین کیفیت و همکاری با برندهای مورد اعتماد جهت نورد میلگرد ، از دیگر عوامل موثر در تولید نهایی مطلوب در شرکت فولاد آتیه خاورمیانه است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد : برآورد سرمایه گذاری اولیه پروژه نورد عریض بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال تخمین زده شده که در مدت ۳۲ ماه به بهره برداری خواهد رسید‌.

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد آتیه خاورمیانه گفت : مساحت پروژه یادشده  صدهزار متر مربع است که مواد اولیه اسلب بطول یک تا ۵/۵ متر و عرض یک تا ۸/۱ متر بوده و تولید نهایی این پروژه، ورق فولادی از ۸ میلیمتر تا ۱.۵۰۰ میلیمتر و عرض ۱.۸۰۰ متر خواهد بود.

دارابی خاطرنشان کرد : اشتغال پایدار و تولید بومی  برگ زرینی در افتخارات صنعت فولاد برشمرد است وشرکت فولاد آتیه خاورمیانه با بکارگیری نیروهای جوان و مستعد بومی گامی بلند در جهت پاسخ به جویندگان کار اعم از متخصصین و مبتدیان برداشته که از این طریق بخشی از معضل بیکاری را از استان خوزستان زدوده است.

خبرنگار معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا