تحریف، علاج تحریم

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت : مقام معظم رهبری فرمودند: جهاد تبیین همان امر به معروف و نهی از منکر است . علاج تحریم، تحریف است و بهترین راه کار تحریف ، تبیین است . چون در خط مقدم جنگ قرار گرفته ایم باید تمام تلاشمان این باشد تا انسانی ذهنی را که درگیر جنگ می شود در اختیار بگیرد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی ففیه در خوزستان در آیین افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که عصر روز پنجشنبه 22 دی ماه به میزبانی خوزستان در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، ضمن تبریک خجسته میلاد صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد : شب قدر از آن جهت که قرآن کریم از پیشگاه خداوند متعال به عالم دنیا تنزل پیدا می کند ، شبی است که بشریت قادر نیست به کنه این لیله القدر پی ببرد و از آن جهت که قران کریم از پیشگاه خداوند متعال تنزل پیدا می کند مورد احترام است و وجود ارزشمند حضرت فاطمه (س) که از پیشگاه خداوند تنزل پیدا می کند لیله القدر می شود .

موسوی فرد بیان کرد : در روایات آمده است، از آن جهت که نیمه شعبان این مولود مبارک تنزل پیدا می کند و در شب 27 ماه رجب که مبعث پیامبر اکرم (ص) است ، شب تجلی اعظم می شود . از آن جهت که همه این ها نور واحد هستند مولود هرکدام از این بزرگواران که از عالم بالا و پیشگاه خداوند به عالم دنیا تنزل پیدا می کنند، شب تجلی اعظم است .

این مقام مسئول با بیان اینکه مطابق روایتی امیرالمومنین (ع) بهره مندی از قرآن کریم را به سه بخش تقسیم می کند تصریح کرد : بخشی از قرآن کریم هم عالم و هم جاهل از آن بهره مند می شوند؛ جاهل در اینجا به معنی درس نخوان نیست بلکه شخصی که از نورانیت باطن بی بهره است جاهل می شود در صورتی که ممکن است به لحاظ علمی فیلسوف باشد ولی چون از نورانیت تهی است جاهل می شود، این بخش از قرآن برای عالم و جاهل قابل استفاده است .

وی افزود : امیرالمومنین (ع) می فرمایند: قسم دیگر کسانی هستند که از صفای ذهن و باطن، لطافت حس و فارغ بودن از حق برخوردار هستند . علامت این دسته که به مرحله شرح صدر راه پیدا می کنند بی قراری در دنیا، توجه به عالم جاودانگی و امادگی برای رفتن به عالم آخرت است و اگر کسی به این مرحله راه پیدا کرد خداوند متعال آن را از نورانیت باطن برخوردار کرده است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : قسم سوم معارف قران آیاتی هستند که جز خداوند و اهل عصمت و طهارت به فهم آنها دسترسی ندارند .

موسوی فرد  اظهار داشت : در عالم آخرت ظاهر قرآن از وجود انسان جدا می شود ولی آن بخش که در دنیا در وجود انسان محقق گشته و همراه با عمل است ، همراه انسان می ماند و جداشدنی نیست .

این مقام مسئول تصریح کرد : مقام معظم رهبری فرمودند: جهاد تبیین همان امر به معروف و نهی از منکر است . علاج تحریم، تحریف است و بهترین راه کار تحریف ، تبیین است . چون در خط مقدم جنگ قرار گرفته ایم باید تمام تلاشمان این باشد تا انسانی ذهنی را که درگیر جنگ می شود در اختیار بگیرد .

وی افزود : مقام معظم رهبری می فرمایند : اعمال تمام انسان های خوب و جهاد فی سبیل الله در نزد عمل امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان در اقیانوس است .

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : امیرالمومنین (ع) در روایتی می فرمایند : گروه های مختلف مردم در عمل به امر به معروف و نهی از منکر در مقابل عمل منکر، با عمل، زبان و قلب به نهی از منکر اقدام می کنند که این دسته از افراد تمام درجات خیر و ارزشمندی را طی می کنند . برخی از مردم نیز در زبان ، امر به معروف و نهی از منکر را ترک می کنند که به تعبیر روایت اینان مردگانی در جسم متحرک هستند .

موسوی فرد با اشاره به اینکه منکر فقط حجاب نیست خاطرنشان کرد : هر چیزی که منکر است ، ممکن است من مسئول کم کاری کنم یا بازاری کم کاری کند ، هر شخصی در جامعه ایمانی و اسلامی کم کاری کند ، ببیند و بی تفاوت باشد ، مرده ای در بین زندگان است .

این مقام مسئول بیان کرد : توصیه ی اولیاء دین این است ، اگر جامعه ای بخواهد احیا شود باید به این دو واجب الهی که به حاشیه رانده شده است عمل کند .

وی افزود : حضور شما سروران قرآنی که امروز میزبان شما هستیم مایه افتخار است .

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 23 لغایت 27 دی ماه در دو بخش خواهران و برادران به میزبانی خوزستان برگزار می شود .

خبرنگار : معصومه مجدم

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا