اولین جلسه هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی خوزستان با حضور دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار شد

اولین جلسه ستاد هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان صبح روز چهارشنبه (۴آبان) در محل این اداره کل برگزار شد.

بصیرت نو خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست مجید منادی با اشاره به مقوله مهم کتابخوانی بیان کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ضرورت و اهمیت فرهنگ کتابخوانی و گسترش آن دارد.

منادی افزود: رسالت دستگاه‌های فرهنگی استان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیشتر از سایر نهادها است و بر همین اساس مسئولیت آنان سنگین‌تر و کتاب به عنوان مرجع آگاهی می‌تواند زمینه ساز رشد نسل‌های آینده قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  به‌عنوان رکن مهم نهادهای فرهنگی، باید بتواند با مشارکت دستگاه‌های همسو با اجرای برنامه‌های متنوع و تاثیرگذار در سطح استان و شهرستان رنگ و لعاب درخشانی به هفته کتاب و کتابخوانی ببخشد.

منادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توضیح درخصوص رویداد بزرگ ملی و استانی روستای برگزیده دوستدار کتاب «روستای دوکوهک» شهرستان رامهرمز، بیان کرد: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تجلیل از روستای برگزیده دوکوهک رامهرمز با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز سه شنبه دهم آبان ماه در محل این روستا برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آذین بندی روستای دوستدار کتاب دوکوهک ، بازدید از روستای دوستدار کتاب باصدی برگزیده دوره‌ی قبل، اجرای نمایش با موضوع کتابخوانی ، سرود  و موسیقی محلی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستاهای برگزیده و صنایع دستی روستا را از جمله برنامه‌های مهم این رویداد ملی برشمرد.

در ادامه این نشست عباس حسن زاده مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان و وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته کتابخوانی بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های این هفته تأکید نمودند.

همچنین با موافقت مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کانون پرورش فکری قرار شد این جلسات جهت هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی به‌طور مستمر برگزار شود.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا