توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گرفت؛ برگزاری آیین بزرگداشت هفته کودک در خوزستان

آیین بزرگداشت هفته کودک صبح امروز ( چهارشنبه 20 مهر) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ، رئیس اداره مطبوعات و رسانه ، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ، مسئول جام باشگاه های کتابخوانی خوزستان ، جمعی از مسئولین استان و اصحاب رسانه در دبستان هاشم موسی پور اهواز برگزار شد.

بحث کودک باید با همه لوازماتش در نظر گرفته شود

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، ناصر چنانی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تبریک هفته کودک اظهار کرد : این برنامه در جهت بزرگداشت و توجه بیشتر فضا ، برنامه ها ، مسائل روحی و روانی کودک برگزار می شود .

چنانی با اشاره به اینکه بحث کودک باید با همه لوازماتش در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد : دنیای کودکی و دنیایی که کودک دارد دنیای شاد، پر مهر و محبت، رنگارنگ ، پر از امید و نشاط است و اگر قرار است ما برای کودک برنامه ریزی کنیم باید به لوازمات دنیای کودکی توجه داشته باشیم .

وی افزود : در جامعه ای که امروز نیازمند این دنیا شده است، با توجه به مشکلات عدیده ای که در کل جهان و در زندگی انسان ها به وجود آمده است ، روابط اجتماعی و خانوادگی اکنون دچار مشکلاتی شده است و بنظر می رسد دنیای کودک و روز جهانی کودک یادآور این است که برای ارتباط و محبت بیشتر و انسجام کانون گرم خانواده باید ترمیمی در این فضا و در زندگی انسان ها مد نظر قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جلب توجه، توجه بیشتر و دعوت خانواده ها به چنین فضا ، رابطه و محیطی وارد عرصه شده است تا با فکر و توجه بیشتر، برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

یکی از خلا هایی که اکنون داریم بی توجهی به پرورش و آموزش کودک است

اسفندیار صمیمی رئیس اداره فرهنگی هنری، پرورشی و اردوها اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : امیدواریم دانش آموزان، آینده سازان سرزمین به یمن وجود معلمان عزیز و تلاشگری که کارشان شناسایی و هدایت دانش آموزان است تا سرمنزل مقصود به آنچه استحقاق دارند نائل شوند .

صمیمی اظهار کرد : نامگذاری روز کودک نشان از آن دارد که کودک نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه در دین و آیین ما کودک بسیار مورد توجه واقع شده است تصریح کرد : پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:آموختن یا آموزش دادن در سنین کودکی مانند حکاکی روی سنگ است و آموزش در سنین بالاتر مانند نوشتن روی آب است . که این توصیف نشان می دهد آموزش دادن ، گفتن فضائل اخلاقی و تربیت فرزندان در سنین کودکی می تواند در آینده ما تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره فرهنگی هنری، پرورشی و اردوها اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت : شاید یکی از خلا هایی که اکنون داریم بی توجهی به پرورش و آموزش کودک است که مشکلات اقتصادی و زندگی باعث شده هم مدرسه و هم خانواده آن گونه که باید رسالت خود را به خوبی انجام ندهند اما ما تلاش می کنیم براساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش که نقشه راه آموزش و پرورش است ، آنچه وظیفه داریم در جهت آموزش و تربیت کودکان مصروف بداریم تا شاهد فرزندانی آینده ساز باشیم که بتوانند همه توانایی و استعدادهایشان را در قسمت های مختلف به منصه ظهور بگذارند.

شالوده هر جامعه ای را کودکان تشکیل می دهند

فریبا حیدرپور مسئول جام باشگاه های کتابخوانی خوزستان اظهار کرد : دبیرخانه جام باشگاه های کتابخوانی خوزستان امسال به مناسبت روز جهانی کودک و هفته ملی درصدد برآمد برنامه ترویج و گسترش کتابخوانی، تجهیز کتابخانه مدارس را ویژه مدارس روستاها و مناطق کم برخوردار استان اجرا کند که در راستای آن طرح یک کتاب یک نهال در دبستان فکوری روستای مظفریه شهرستان کارون و دبستان هاشم موسی پور در منطقه کم برخوردار اهواز برگزار شد .

حیدرپور با اشاره به اینکه یکی از روزهای هفته کودک با عنوان کودک و محیط زیست نامگذاری شده است تصریح کرد : تلاش کردیم تا با اهدای کتاب و کاشت نهال، فرهنگ حفظ و نگهداری محیط زیست را به کودکان آموزش دهیم.

وی افزود : این هفته فرصتی است تا کودکان را به صلح، دوستی ، آرامش و همدلی دعوت کنیم زیرا شالوده هر جامعه ای را کودکان تشکیل می دهند و برای پویایی و نشاط باید نسل شادی را پرورش دهیم.

در پایان در محوطه مدرسه کاشت نهال صورت گرفت و به دانش آموزان و کتابخانه مدرسه نیز کتاب اهدا شد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا