پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی پیامی بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت .

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ، حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی پیامی بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است :

به نام خدا

شعر فارسی در تاریخ هزاران ساله خود به زیباترین و ماندگارترین صورت ، عشق ، عرفان ، توحید و … را با ابیات و وزن های زیبا به گوش جهانیان رسانده است و شاعران پارسی گو که باعث ماندگاری زبان پارسی بوده و هستند با اهتمام ورزی به حفظ ارزش های گنجینه ادب و فرهنگ ایران زمین ، آثاری به یادگار گذاشتند که مایه فخر ایران زمین شده است .

در این راستا نام شهریار به عنوان یکی از نامدارترین و پرآوازه ترین شعرای معاصر جلوه بسیاری دارد؛ شاعری که سالروز درگذشت او یعنی 27 شهریور ماه روز ملی شعر و ادب پارسی نامگذاری شده است و این نامگذاری به پاس زحمات بی دریغی است که او در عرصه ادب و شعر و در راه ماندگاری زبان و گویش های زیبای این سرزمین در قالب شعر ، صرف کرده است.

در اینجا بر خود لازم می دانم ضمن تسلیت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین علیه السلام، روز ملی شعر و ادب پارسی را به همه شاعران استان خوزستان تبریک عرض نمایم.

اشک خونین گو بیا بنشین به چشم شهریار            کندرین گوشه عزایی بی ریا دارد حسین

رضا کلاه کج

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

استان خوزستان

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا