99 سمن تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از فعالیت 99 سمن تحت نظارت این اداره کل خبر داد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، پرویز امیر معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی ازدواج عنوان کرد : تعداد 99 سمن تحت نظارت اداره ورزش و جوانان خوزستان هستند که قریب 18 سمن در حوزه ازدواج مشغول به فعالیت می باشند و این نمایشگاه نیز به کمک تشکل های مردم نهاد و مراکز مشاوره ما برگزار شد .

امیری در پاسخ به نحوه حمایت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از سمن ها اظهار کرد : سمن ها تشکل های مردمی هستند که به صورت داوطلبانه مشغول به فعالیت هستند و از جمله حمایت های ما می توان در وحله اول به بحث مجوزی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به این سمن ها داده می شود اشاره کرد .

وی افزود : اختصاص برنامه های خاصی که طی سال برگزار می شود من جمله نمایشگاه تخصصی ازدواج و سایر مواردی که به حوزه جوانان مربوط می شود همراهی اداره کل ورزش و جوانان از دیگر حمایت های این مجموعه از سمن ها می باشد .

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت : سمن ها سازمان های مردم نهاد هستند و کار را به صورت داوطلبانه انجام می دهند و بیشتر کار آن ها در حوزه مردمی است اما تا جایی که اعتبارات خاصی به ان ها تعلق بگیرد و به اداره کل ابلاغ شود آن مبلغ به حساب سمن ها واریز خواهد شد .

امیری با اشاره به موضوع کارآفرینی خاطرنشان کرد : در حوزه کارآفرینی 99 طرح توسط امور جوانان به وزارت ارائه داده شد که قریب به 68 طرح مورد موافقت قرار گرفت و تخصیص اعتبارشان برای سمن ها صورت پذیرفت.

وی افزود : سیاست های کلی معاونت جوانان همان سیاست های راهبردی می باشد که توسط شورای عالی جوانان تایید شده است که از جمله آن ها می تواند به بحث ازدواج، اشتغال، مبارزه با مواد مخدر، کاهش آسیب های اجتماعی و … اشاره کرد که اکنون باب حوزه ازدواج را داریم و موفق شدیم به کمک مراکز مشاوره و سازمان های مردم نهاد نمایشگاه تخصصی ازدواج را راه اندازی کنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت : در حوزه اعتیاد 16 سمن داریم که در باب کاهش آسیب در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند و برگزاری کارگاه های کاهش آسیب و مبارزه با مواد مخدر از جمله کارهایی است که انجام می دهند که قریب به 78 کارگاه در این حوزه در سطح استان برگزار شده است .

گفتنی است نمایشگاه تخصصی ازدواج از 11 لغایت 13 تیر ماه توسط معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد .

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا