اشتغال، چالش و مانع پیش روی جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت : به اعتقاد بنده چالش و موانع پیش روی جوانان ما اشتغال است که اگر در دولت و مجلس برنامه درستی نوشته و اجرا شود قطعا جوانانی که مشغول به کار می شوند شاید کمتر به سراغ وام بروند و اگر هم به این سمت رفتند برای بازپرداخت مشکلی نخواهند داشت .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ،حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه نمایشگاه تخصصی ازدواج اظهار کرد: سالروز ازدواج دو تن از بهترین بندگان خدا مولای متقیان علی بن ابی طالب (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به هفته ازدواج مزین شده است . از اصحاب رسانه، مسئولین و غرفه دارانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و در کنار جوانان حاضر شدند تشکر و قدردانی می نمایم.

بنی تمیم عنوان کرد : هدف از برگزاری این نمایشگاه ، نشان دادن توانایی های دست اندرکاران و سمن های تاثیرگذار در حوزه ازدواج و مسائل مربوط به جوانان بوده است .

وی افزود : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد ازدواج و فرزند آوری و همچنین سخنان اخیر رئیس جمهور در باب تسهیل ازدواج و اعطای وام امیدوار هستیم این اتفاق بیفتد و این امر تسهیل داده شود به طوری که ملموس باشد و این سخت گیری هایی که برای اخذ وام از جمله تعداد ضامنین، نحوه فیش حقوقی و خیلی از مشکلاتی که متاسفانه باعث شده که جوانان با سختی های دریافت وام مواجه شوند تسهیل شوند تا جوانان ما برای اخذ وام دچار مشکل نشوند .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا رفتن سن ازدواج برای تشویق جوانان چه امتیازی در اختیار آن ها قرار می دهید ،گفت : همانطور که مستحضر هستید افراد بالادستی باید تصمیم کلی را بگیرند و ما به عنوان مجریان و نیروهای در اصل صف، موظف هستیم تصمیماتی که در ستاد ها ، مجالس یا دولت گرفته می شود را اجرایی کنیم اما از جمله اقدامات ما در حوزه جوانان که چندان بزرگ نیست در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی به جوانان برای برگزاری مراسم های ازدواج می باشد که بارها این کار انجام شده است .

بنی تمیم بیان کرد : اگر بخواهیم در این خصوص تصمیمات عمده و کلان بگیریم باید در سطح مجلس و دولت اتفاق بیفتد و قانون هایی گذاشته شود که به تسهیل ازدواج جوانان کمک بکند .

وی افزود : به اعتقاد بنده چالش و موانع پیش روی جوانان ما اشتغال است که اگر در دولت و مجلس برنامه درستی نوشته و اجرا شود قطعا جوانانی که مشغول به کار می شوند شاید کمتر به سراغ وام بروند و اگر هم به این سمت رفتند برای بازپرداخت مشکلی نخواهند داشت .

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد : بیشترین هدفی که ما به عنوان مسئول یا حتی مسئولین رده بالا باید دنبال کنند موضوع اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای جوانان می باشد زیرا به اعتقاد بنده پرداخت وام به تنهایی بدون اینکه بدانیم این وام به چه صورت می خواهد بازپرداخت شود خیلی اثر گذار نیست.

بنی تمیم تصریح کرد: در حوزه اشتغال برای ورزشکاران و باشگاه داران تفاهم نامه ای با بانک ها انجام دادیم و مبلغ را نیز خودمان مشخص کردیم . غیر از اعتباراتی که دولت در نظر گرفته است و به صورت کلی و دستورالعمل است که همه بانک ها موظف به انجام این کار هستند و سهم هر یک مشخص می باشد البته ما در حوزه جوانان در خصوص میزان پرداخت این وام ها گله مند بوده ایم وبا توجه به دستور دکتر سیفی معاون استاندار ، بانک هایی که کمتر همکاری داشته و آن هایی که همکاری بهتری داشته اند به طور مجزا معرفی می کنیم تا نقاط قوت و ضعف در این حوزه را احصاء کنیم .

این مقام مسئول در خصوص اشتغال آفرینی خاطرنشان کرد: منتظر اعلام اعتبارات سال 1401 هستیم اما در خصوص اموزش با سپاه تفاهم نامه ای امضا شده تا سربازانی که می خواهند در حوزه ورزش بیشتر مهارت کسب کنند از این برنامه استفاده داشته باشند . سال گذشته این تفاهم نامه در 8 رشته انجام شده و امسال قصد داریم 21 رشته را مهارت آموزی داشته باشیم و در بخش آقایان مربی سرباز تحویل دهیم و در حوزه بانوان نیز در بخش بسیج ورزش بانوان نیز در رشته های مرتبط با بانوان مهارت مربیگری را به آنها اموزش دهیم .

گفتنی است نمایشگاه تخصصی ازدواج 11 لغایت 13 تیرماه 1401 زیر نظر معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شد .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا