موضوعات داغ

آیین تجلیل از خیرین و فعالان برتر سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد

آیین تجلیل از خیرین و فعالان برتر سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و شهرهای تابعه روز سه شنبه 20 اردیبهشت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونین دانشگاه، جمعی از خیرین حوزه سلامت و پرسنل دانشگاه در تالار شهدا این مجموعه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن عرض تبریک هفته سلامت اظهار کرد : بیش از دو سال پیاپی شما نمود دیگری از ایثارگری را در کل کشور از جمله در حوزه جندی شاپور خوزستان به ظهور رساندید و یک جلوه و حفظ آبرو در سطح عالی از بهداشت و درمان بعد از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی رقم زدید که ماندگار خواهد بود و بهداشت و درمان با هم و با زنجیره ای پیوسته سلامت را به مردم هدیه دادند.

سرمست عنوان کرد : در همه کشور و دنیا به دلیل کرونا تلفات داشتیم و اگر این خدمات و فعالیت های بروز و افزایش توانمندی های ارائه خدمت نبود قطعا مرگ و میرها بیش از این بود که استان خوزستان در زمینه میزان بهبودی درجه خوبی را به خود اختصاص داده است .

این مقام مسئول گفت : در حوزه سلامت شهید داشتیم که نام و یاد آن ها را گرامی می داریم . و از همه پرسنل و کادر بهداشت و درمان خوزستان، تقدیر و تشکر می نمایم.

وی افزود : انجمن های مردمی درحوزه دیابت، تالاسمی و .. همه همکاران ما هستند و برای افزایش سطح سلامت استان تلاش می کنند و انشااله روزی برسد که به سمت پیشگیری بروند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد : در خصوص بیماری های غیرواگیر استان وضعیت مناسبی ندارد و همانطور که تک تک مردم به طور مثال به فکر چربی خون هستند باید به فکر دیابت ، فشار خون و در کل سلامت خود باشند و کنترل بکنند تا شاخص مرگ زودرس که در استان هم وضع مطلوبی ندارد را  با کمک بهداشت و درمان و انجمن های مردمی بهتر کنیم و به شاخص کشوری و جهانی نزدیک شود .

سرمست با اشاره به حضور خیرین در این مراسم خاطرنشان کرد : از هشت خیر برتر حوزه سلامت به نمایندگی از خیرین استان تجلیل خواهد شد که امیدواریم به کمک آن ها بتوانیم شرایط بهتری فراهم کنیم تا حضور بیشتر خیرین را همچون دیگر استان ها داشته باشیم

این مقام مسئول اظهار داشت : رفاه حتی در یک خانواده کوچک و محدود هیچ حد و توافقی ندارد، سلامت هم یک نوع رفاه است و روز به روز در حال پیشرفت است که نیاز به این پیشرفت بیشتر از توان مالی این مجموعه است بنابراین باید از برای کمک از خیرین توجیه داشته باشیم که بتوانیم کیفیت خدمات را بالا ببریم.

وی افزود : به دلیل تاخیر و فاصله زیاد بین پرداخت کارانه و اضافه کار پرسنل مجموعه شرمنده آن ها هستیم که انشاالله بتوانیم با تمهیداتی این فاصله را به روزرسانی کنیم و از جمله علل ایجاد این فاصله افزایش سطح خدمات و نیازهای تجهیزاتی است که چون بیشتر از توان مالی دانشگاه بوده و افزایش هزینه ها بیش تر از تعرفه و درآمدهایی است که محقق می شود که در کل کشور اوضاع به همین ترتیب است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت : به جز کمک خیرین به کمک کلیه پرسنل دانشگاه نیاز است تا با مراقبت از وسایل و ساختمان هایی که داریم بتوانیم جلوی تخریب تجهیزات و مصرفی را بگیریم در این صورت قطعا توانمندی مالی ما بیشتر می شود و اگر این کار را نکنیم نتیجه عکس خواهیم گرفت .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا