تخصیص ۵۱ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به خوزستان / ورود بازرسی به نحوه انتصاب مدیران در استان / شکایت مردم از دستگاه ها باسامانه۱۳۶.ir  

مدیر کل بازرسی خوزستان با اشاره به تخصیص ۵۱ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به استان در ابتدای سال جاری گفت: برای توزیع و استفاده صحیح این منابع مالی، با دستگاه های مربوطه نشست های کارشناسی و تخصصی متعددی برگزار شده است

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو خوزستان  | محمد آغاجاری روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کشور در محل این اداره کل بیان کرد: بر خلاف ادعاهایی که وجود دارد خوزستان در صدر استان‌های با فساد اداری کشور نیست ودر این زمینه جایگاه ۱۶ کشور را دارد.

 

از ابتدای امسال با ورود دادگستری خوزستان برای برخورد با فساد اداری چندین مدیر و عضو شورای اسلامی در استان بازداشت شدند.

 

وی با اشاره به ابراز گله‌مندی مردم اهواز از حفاری‌های شهر و مشکلاتی که در تردد ایجاد شده گفت: حفاری‌هایی که از سوی شرکت آبفای استان و با شهرداری اهواز انجام شده باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در بین مردم شده است.

 

مدیر کل بازرسی خوزستان ادامه داد: جلسات متعددی در این خصوص برگزار و پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار و رفع خطرات و ایجاد آسفالت انجام شده است.

 

آغاجاری با بیان اینکه طبق ماده ۲۵ ارتقاء سلامت اداری، دستگاه‌ها باید سیستم‌ پاسخگویی به مردم را داشته باشند تصریح کرد: مردم می‌توانند شکایت خود از دستگاه‌ها را در بستر الکترونیک و از طریق سامانه ۱۳۶.ir ثبت کنند، مدیران دستگاه‌ها موظف هستند در مدت ۲۰ روز پاسخگو باشند و درصورت عدم پاسخگویی مدیر به مرحله صدور اخطار و یا تشکیل پرونده قضایی خواهد رسید.

 

وی گفت: این سامانه در حدود ۲ ماه است برای پاسخگو بودن دستگاه‌ها به مردم در سطح ملی راه اندازی شده است.

 

آغاجاری با اشاره به ورود اداره کل بازرسی استان به منظور انجام خرید کالای تولید داخل از سوی شرکت‌ها و کارخانه‌ها افزود: یک قرارداد ۳۰ میلیون دلاری خرید کالای غیر از تولید داخل از سوی یک شرکت در استان گزارش شد که با پیگیری صورت گرفته شرکت مربوطه ملزم به خرید کالای تولید داخل شد.

 

مدیر کل بازرسی خوزستان ادامه داد: نحوه انتصاب مدیران در استان از دیگر مواردی است که این دستگاه به آن ورود کرده است، مواردی در این خصوص بررسی شد تا انتصابات به صورت قانونی و بر اساس مقررات انجام شود.

 

آغاجاری با تاکید بر رعایت حجاب در ادارات و سازمان‌های دولتی افزود: رعایت شئونات اسلامی از جمله الزامات قانونی در ادارات است و مدیران موظف به اجرای این قانون هست

 

مدیر کل بازرسی خوزستان در ادامه با اشاره به وصول ۳۰ هزار میلیارد ریال مالیات معوق در استان افزود: با پیگیری‌های انجام شده به منظور مقابله با فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیارد ریال مالیات معوق وصل گردید.

 

وی گفت: همچنین بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته اصل مطالبات پرداخت شد اما همچنان‌ معوقاتی باقی مانده است.

 

آغاجاری با اشاره به تخلفات برخی مطب‌ها و درمانگاه‌ها در نحوه دریافت هزینه گفت: برخی مطب‌ها و درمانگاه‌ها به منظور عدم پرداخت مالیات، دریافت هزینه‌ از بیمار را با دستگاه پُز انجام نمی‌دهند، به همین منظور تذکر و هشدارهای لازم به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به عنوان ناظر بر عملکرد این مراکز صادر شد.

 

وی گفت: همچنین بررسی‌هایی در خصوص رتبه بندی معلم‌ها و نحوه آموزش در مدارس انجام شد ،مشکلات در این خصوص احصا و در همین راستا برخی از مدیران آموزش و پرورش استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

مدیر کل بازرسی خوزستان با اشاره به پروژه بزرگ فاضلاب اهواز بیان کرد: این پروژه توسط شرکت آبفای استان و شهرداری اهواز در حال انجام است, در این راستا با افراد و مدیرانی که ترک فعل کردند برخورد و پرونده قضایی تشکیل شد.

 

وی تاکید کرد: شرکت آبفا و شهرداری اهواز باید قبل از انجام حفاری درخیابان‌ها اطلاع رسانی کند و با هماهنگی کمیته حفاری این اقدامات را انجام دهد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

 

مدیر کل بازرسی خوزستان درادامه این نشست با اشاره به تخصیص ۵۱ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به استان در ابتدای سال جاری گفت: برای توزیع و استفاده صحیح این منابع مالی، با دستگاه های مربوطه نشست های کارشناسی و تخصصی متعددی برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه توزیع حق آلایندگی بر اساس یک دستورالعمل انجام می‌شود افزود: ۶۰ درصد این اعتبار در پروژه های عمرانی و ۴۰ درصد در پروژه های جاری باید هزینه شود.

 

آغاجاری با اشاره به اینکه طبق اصل ۳۷۴ قانون اساسی سازمان بازرسی بر حسن انجام امور نظارت دارد افزود: سال گذشته ۳۴۰ پیشنهاد اصلاحی حسن انجام امور به مدیران دستگاه‌های استان ابلاغ شد.

 

مدیر کل بازرسی خوزستان در ادامه نشست با اشاره به متوقف بودن پروژه قطار شهری اهواز افزود: نشست هایی برای به سرانجام رسیدن پروژه قطار شهری اهواز برگزار شد که در حال حاضر به دلیل یکسری موارد و اختلافات این پروژه متوقف است

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا