دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: باید در ساخت کاراکترها از سرمایه های داخلی استفاده شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید در ساخت کاراکترها از سرمایه های داخلی یعنی روایت های دفاع مقدس و شخصیت های تاریخی و مذهبی کشور استفاده شود.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید مجید امامی سه شنبه 30 فروردین 1401 در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات خوزستان اظهار کرد: موضع نظام فرهنگی کشور در خصوص موضوعات مختلف جامعه با توجه به هماهنگی میان قوای سه گانه در شرایط کنونی، کاملا مشخص و شفاف است.

وی به مصوبه راهبردی زیست عفیفانه اشاره و عنوان کرد: یکی از سه راهبرد، دسترسی آسان به لباس زیبا، سالم، عفیفانه و ارزان برای مردم است که به دنبال آن اتفاقات خوب و بزرگی رخ داده است.

امامی گفت: در معاونت هنری وزارت ارشاد به کارگروه مد و لباس با رویکرد هنری نگاه می شود.

رئیس کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسئله لباس یک مسئله چهار بعدی اقتصادی، هنری، شرعی و فرهنگی است.

وی در ادامه عنوان کرد: در یکسری تولیدات لباس شاخص های اقتصادی، در برخی نیز شرعی، فرهنگی و حتی هنری یا زیبایی شناختی مدنظر قرار می گیرد.

امامی علاوه بر مباحث فوق بیان کرد: توجه به مسائل کودک و نوجوان از اولویت نظام و البته شورای فرهنگ عمومی کشور است که بر اساس آن شورای مرتبط با حوزه کودکان نیز فعالیت دارد که به دنبال ارتقا آن، تحت عنوان شورای نظارت بر اسباب بازی ها هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک طی مصوبه ای در شورای انقلاب فرهنگی، تاسیس شده که مهدکودک ها زیرنظر این سازمان هستند و رئیس این سازمان عضو شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه مهدکودک مهمترین دوره تربیتی کودکان است، اذعان کرد: از سه سالگی فرزند را در مهدکودک قراردادن در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شده که این موضوع بر اهمیت توجه به مهدکودک ها افزوده است.

امامی ادامه داد: حوزه مد و لباس، مانند حوزه اسباب بازی، حوزه تقویم، حوزه نامگذاری اماکن و حتی مانند حوزه تبلیغات محیطی، اقماری است که بر اساس آن در شورای فرهنگ عمومی، تنظیم قواعد می کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: صنایع فرهنگی، صنایع پاک است و به نسبت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، می توان چند برابر، تولید اشتغال کرد.

وی بیان کرد: کشور ما مملو از صنایع فرهنگی یعنی تاریخ، میراث، تعدد اقوام مختلف و حتی ثروت فرهنگی است.

امامی گفت: باید در ساخت کاراکترها از سرمایه های داخلی یعنی روایت های دفاع مقدس و شخصیت های تاریخی و مذهبی کشور استفاده شود که برهمین اساس پیگیر صندوق ملی کاراکتر برای رسیدن به این هدف هستیم تا با راه اندازی آن بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا