قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز: جشنواره فیلم فجر باعث ارتباط مردم با صنعت سینما و افزایش تولیدات سینمایی می شود

قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز گفت: جشنواره فیلم فجر باعث ارتباط مردم با صنعت سینما و افزایش تولیدات سینمایی می شود و یک آشتی مجدد بین مردم و سینما اتفاق می افتد که بسیار ارزشمند است.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،ناصر چنانی در حاشیه هفتمین روز اکران فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز با اشاره به این که این جشنواره یک رویداد جریان ساز در حوزه های مختلف فرهنگی هنری و سینمایی است بیان کرد: اکران فیلم های جشنواره در خوزستان امسال با استقبال بیشتری نسبت به دوره های قبل همراه بوده است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باعث ارتباط مردم با صنعت سینما و افزایش تولیدات سینمایی می شود و یک آشتی مجدد بین مردم و سینما اتفاق می افتد که بسیارارزشمند است.

چنانی اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر در اهواز تفاوت‌هایی را نسبت به دوره‌های قبل داشته به طوریکه مردم با نگرانی کمتری فیلم ها را دنبال کردند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:  برای این منظور سه پردیس سینمایی و سه سینما فعال شده و روزانه ۱۰ هزار و ۸۰ نفر صندلی برای نمایش درنظر گرفته شد که با بالاترین ظرفیت ممکن و رعایت فاصله گذاری شاهد استقبال خوب مردم بودیم.

وی با اشاره به نمایش فیلم های جشنواره در ۶ سانس بیان کرد: مردم در طول سال پیگیر فیلم های جشنواره هستند لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دست اندرکار سعی کرده متناسب با درخواست ‌های موجود رایزنی‌ها و هماهنگی خود را برای اکران بیشتر فیلم ها در خوزستان داشته باشد.

قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در اهواز اظهار کرد: خوزستان کامل ترین بسته فیلم های سینمایی این دوره از جشنواره را از لحاظ کمی و کیفی در بین استان های کشور داشته است و نمایش فیلم ها در سطح خوب و بالا علاوه بر سه سینمای اهواز در آبادان و خرمشهر نیز اکران شد.

چنانی گفت: معرفی منتخب فیلم از نظر مردم و منتقدان به دبیرخانه  چهلمین جشنواره فیلم فجر بعد از پایان جشنواره و بعد از نقد و بررسی در کنار نمایش فیلم در این دوره از جشنواره صورت می گیرد.

وی ادامه داد: اتفاق دیگر که در این دوره از جشنواره در کشور و دیگر استان ها برای نخستین بار رقم خورد، نمایش فیلم های برگزیده این دوره از جشنواره از ۱۸ تا ۲۵ بهمن در مناطق محروم و کم برخوردار شامل شهرستان‌های رامهرمز، کارون، شادگان، دشت آزادگان، حمیدیه، شوش و کرخه بود.

به گفته وی با استقرار سه دستگاه سینما سیار و به کمک انجمن سینمای جوان اهواز مورد استقبال این مناطق قرار گرفته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: تنوع تولیدات سینمایی امسال بهتر از دوره‌های قبل بوده و تمام سلیقه ها پیش بینی شده و در ژانرهای اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و … فیلم تولید شده و همین باعث شده همه اقشار بتوانند با سلیقه های مختلف برای دیدن فیلم به سینما بیایند و این اتفاق خوبی است.

چنانی با اشاره به خوش ساخت بودن فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر گفت: این فیلم از نظر فیلمنامه،فیلم برداری و تدوین جز فیلم های خوب جشنواره است.

وی تصریح کرد: اکران فیلم شادروان به کارگردانی حسین نمازی نیز بخشی از مشکلات جامعه رابه تصویر می کشد که افراد کم درامد با آن مواجه هستند و این نشان از جسارت فیلم ساز درمورد پرداختن به زوایای پنهان موضوعات جامعه و کار مهمی بوده که قابل ارزش است.

فیلم‌های این دوره از جشنواره  شامل “ملاقات خصوصی ” به کارگردانی امید شمس ، ” مرد بازنده ” به کارگردانی محمد حسین مهدویان ،” بدون قرار قبلی” به کارگردانی بهروزشعیبی ، ” شب طلایی” به کارگردانی یوسف حاتمی کیا ، “شادروان ” به کارگردانی حسین نمازی، “شهرک” به کارگردانی علی حضرتی ،” دسته دختران ” به کارگردانی منیر قیدی ،” لاله‌های دروغ” به کارگردانی رامین سهراب،” ماهان ” به کارگردانی حمید شاه حاتمی ، “هناس ” به کارگردانی حسین دارابی ،  “بیرو” به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی ،” نمور” به کارگردانی داوود بیدل ،”علف زار” به کارگردانی کاظم دانشی ، “ضد”  به کارگردانی امیر عباس ربیعی و “خائن کشی ” به کارگردانی مسعود کیمیایی از ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سه سینمای ساحل ، هلال و اکسین اهواز اکران می شوند.

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا