اکران فیلم های جشنواره فجر در مناطق کم برخوردار برای اولین بار در خوزستان

ناصر چنانی قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان از اکران بخشی از فیلم های جشنواره فجر برای اولین بار در مناطق کم برخوردار استان توسط انجمن سینمای جوان خبر داد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، ناصر چنانی قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان در نشست خبری این جشنواره که ظهر روز سه شنبه 12 بهمن ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ  ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد ، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد : این روزها، روزهای خوشحالی ملت ایران است آنجایی که از استبداد، حقارت و تحقیر رهایی پیدا کرد و امروز در قله های سرافرازی و پیروزی قرار دارد .

چنانی بیان کرد : برای انقلاب اسلامی هزینه های سنگینی داده شده است که  عزت و استقلال ک اکنون داریم به واسطه خون شهدا ، مجاهدات ایثارگران و خانواده های آن ها بدست آمده است .

این مقام مسئول تصریح کرد : آنجه که باید بیشتر به آن توجه شود دستاوردهای فرهنگی و هنری پیروزی انقلاب اسلامی است زیرا قبل از انقلاب آنچه تحت عنوان فعالیت ها و کالاهای فرهنگی تولید می شد در جهت ناامیدی و تهی کردن جامعه بود در صورتی که امروز برای ملت و با وحدت و همدلی مردم کارهای فرهنگی در جهت امید بخشی است .

وی افزود : تولیداتی انجام می شود تا ارزش های معنوی و انسانی را در جامعه گسترش دهد و در جهت استفاده و بهره مندی از مفاهیم قرآنی و اهل بیت تولیدات فرهنگی، هنری و سینمایی صورت می گیرد که بسیار ارزشمند می باشند . به گونه ای که در جشنواره ها ، رویدادهای ملی و بین المللی خارج از کشور نیز از اثار و کالاهای فرهنگی و هنری هنرمندان کشور عزیزمان بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد .

قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان با اشاره به برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت : خوشبختانه استان خوزستان همانند سال های گذشته در برگزاری این جشنواره پیش قدم بوده و بهترین فیلم های جشنواره در استان اکران خواهد شد .

چنانی بیان کرد : برگزاری این جشنواره با همکاری همه مجموعه های موجود در استان بالاخص سینماها و سینما داران انجام می شود .

این مقام مسئول اظهار کرد : فیلم های جشنواره فجر از 15 لغایت 22 بهمن ماه در سینماهای اکسین، هلال و ساحل اهواز اکران خواهد شد .

وی افزود : روزانه 6 سانس و هر سانس هزار و 680 صندلی در نظر گرفته شده است که به طور جمعی ده هزار و 80 صندلی هر روز برای هر سانس در اختیار مردم قرار می گیرد .

قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان عنوان کرد :اگر بنا به ایجاد محدودیت هایی که اکنون در خصوص گسترش بیماری کرونا وجود ظرفیت 50 درصدی را هم در نظر بگیریم باز هم خوشبختانه ظرفیت موجود قابل توجه است که امیدواریم مردم ازدیدن آخرین تولیدات سینمایی کشور بهره مند شوند .

چنانی خاطرنشان کرد : برای اولین بار اکران بخشی از فیلم های جشنواره فجر در مناطق کم برخوردار پیش بینی شده است که توسط انجمن سینمای جوان در مناطق محرومی که تعیین خواهد شد با سیستم سیار اکران می شود .

وی افزود : ملاقات خصوصی ، مرد بازنده، بدون قرار قبلی، شب طلایی، شادروان ، شهرک، دسته دختران، لاله های دروغ، ماهان، حناس، بیرو ، نمور ، علفزار، ضد و خائن کشی 16 فیلم است که در استان اکران می شوند .

این مقام مسئول بیان کرد : سانس های اکران از 18:30 آغاز و آخرین سانس نیز 20:30 خواهد بود که فروش و قیمت بلیط نیز طبق نظر جشنواره و از سایت های معتبر www.irantic.com، www.gisheh7.ir، www.cinematicket.org ، www.samfaa.ir انجام می شود .

قائم مقام دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان گفت : برگزاری جلسات نقد و بررسی، تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان سینمایی استان خوزستان و کارگاه های آموزشی از برنامه های جانبی این جشنواره می باشد .

چنانی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص زمان اکران فیلم ها خاطر نشان کرد : آنچه تاکنون انجام شده با هماهنگی معاونت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی بوده است و تاکید بسیار داریم که فروش بلیط تنها از طریق سایت های مجاز اتفاق ، نشانه گذاری صندلی ها ، ضرورت استفاده از سیستم تهویه، باز بودن درب ورود و خروج موقع نمایش فیلم به منظور گردش هوا، رعایت فاصله زمانی مناسبت برای جلوگیری از تجمع موقع ورود و خروج، ضدعفونی کردن محیط در فاصله زمانی بین سانس ها انجام شود تا بتوانیم آخرین تولیدات سینمایی را جهت بهره مندی مردم به نمایش بگذاریم .

این مقام مسئول اظهار داشت : سه گروه نمایشی از گروه های تئاتری استان خوزستان با سه اثر مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند سیمرغ اثر مجتبی رستمی، مصریه از مهدی آشوغ و عندما تنتهی تسقط اثر عبدالهادی آل جرف موفق به راه یابی بخش جشنواره تئاتر فجر شدند .

وی درخصوص رویدادهایی که پیش از این در استان رخ داده است گفت : هشتمین هفته فیلم و عکس اهواز که امسال در قالب رویداد و جشنواره با حضور 50 اثر از فیلم سازان خوزستان انجام شد ، نمایشگاه عکاسی با آثار 16 هنرمند خوزستانی، نشست و کارگاه های آموزشی، چهاردهمین جشنواره تئاتر ملی کودک و نوجوان دزفول، نمایشگاه از عشق تا نستعلیق در ماهشهر ، شبانه های موسیقی در ایذه و شوش، اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای در مسجدسلیمان از جمله رویداد هایی بود که به همین مناسبت در استان برگزار شد .

در پایان نیز از پوستر چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد .

خبرنگار : معصومه مجدم

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا