کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب« قصه غیزانیه»: قصه غیزانیه بهانه ای برای معرفی غیزانیه است/ قصه غیزانیه رونمایی شد

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب « قصه غیزانیه» از رونمایی از این کتاب در حاشیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

بصیرت نو خوزستان : به گزارش  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ،  فریبا حیدرپور در آیین رونمایی از کتاب قصه غیزانیه که به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: بخش غیزانیه یکی از بخش های اهواز در خوزستان و در واقع بزرگترین بخش استان است و در قسمت شرقی مسیرهای اهواز به ماهشهر ، رامشیر و رامهرمز و هفتکل قرار دارد.

وی افزود: بخش غیزانیه از دو دهستان مشرحات و غیزانیه تشکیل شده و ۸۳ روستا در این بخش وجود دارد که زبان بیشتر آنها عربی است.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب « قصه غیزانیه» تصریح کرد: ۸۳ روستا در این بخش وجود دارد که زبان بیشتر آنان عربی است و علاوه بر واقع شدن شرکت های نفت و گاز مارون و کارون، شرکت ملی حفاری ایران ، شرکت پتروشیمی مارون و رازی ، مسیر ترانزیت بنادر ایران نیز در این بخش قرار دارد.

حیدرپور گفت: روستاهای بخش غیزانیه از آب آشامیدنی خانگی و گاز بی بهره هستند ، در حالی که بیش از پانصد حلقه چاه نفت در این منطقه وجود دارد، مردم منطقه‌ از بدیهی ترین نیاز روزانه ، یعنی آب، محروم هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه غیزانیه در سال ۱۳۶۹ افتتاح شد و در منطقه ای با 3731 نفر جمعیت که مردم و به ویژه، کودکان و نوجوانان از آن فقر فرهنگی در رنج هستند.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب « قصه غیزانیه» بیان کرد: امید می رفت که با آغاز به کار کتابخانه شور و شوقی در دل کودکان ایجاد شود و بیش از ۶۰۰ نفر عضو کتابخانه شدند که بیشتر آنها کودکان و نوجوانان بودند.

حیدرپور گفت: کتاب های محدودی که به کتابخانه اهدا شد و توانست شور و نشاط تازه ای به کودکانی ببخشد که به غیر از کتاب های درسی مطالعه ای نداشتند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ی رضوی ، نشست های کتابخوانی ، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ، فعال کردن بخش کودک همه از جمله برنامه هایی بود که قبل از پاندمی کرونا در این کتابخانه ‌و برای اهالی غیزانیه اجرا شد.

کارشناس کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و تسهیل‌گر کتاب « قصه غیزانیه» گفت: اما به علت برخوردار نبودن از فضای مجازی در زمان شیوع کرونا ،این کودکان از کمترین امکانات محروم شدند.

 

حیدرپور تصریح کرد: تلاش شد طرح سیار کتاب برای کودکان و نوجوانان اجرا شود، نداشتن دسترسی به کتاب جدید همواره از مشکلات بغرنجی است که کودکان این مناطق با آن دست و پنجه نرم می کنند.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا