پوستر دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (دعبل خزاعی ) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی که روز دوشنبه با حضور مسئولین و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد : دوازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی ( یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه های نوزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ( ع ) می باشد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار خواهد شد .

محمد جوروند بیان کرد : این جشنواره به مناسبت شکرانه سالروز ورود شکوهمند امام رضا (ع) به خاک خوزستان که دروازه تشیع می باشد که 23 بهمن ماه همزمان با میلاد امام جواد (ع) در جوار مرقد دعبل خزاعی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود .

وی افزود : اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی ، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) ، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا ( ع ) ، کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش های فرهنگ و دینی در زمینه شعر به زبان عربی از جمله اهداف این جشنواره می باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : شعر به زبان عربی در خوزستان خیلی مهم و کم نظیر است و پیوند خوبی بین شعر و ادبیات عرب صورت گرفته است و شاعران ما در ترویج فرهنگ ولایی تاثیر بسزایی داشته اند ..

جوروند با اشاره به محورهای موضوعی این جشنواره تصریح کرد : سیره و زندگی امام رضا (ع) ، مناقب و صفات امام رضا (ع) ، کرامات و فضیلت ها و جلوه های فرهنگ رضوی شامل علم، شفاعت ، حلم ، کرامت و مهربانی است و بخش ویژه این جشنواره نیز برگزاری نشست های علمی، پژوهشی، شعرخوانی، مشاعره و برگزاری همایش شعر رضوی است .

این مقام مسئول عنوان کرد : آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 20 دی ماه و زمان برگزاری 23 بهمن ماه خواهد بود .

وی درخصوص  جوایز این جشنواره اظهار کرد : به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 35 میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 25 میلیون ریال تقدیم خواهد شد .

 

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا