بسیج در هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشت

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت : بسیج در نابودی و دفع دشمن در هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشته است .

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد : هفته بسیج یادآور مجاهدت ها، ایثارگری ها و اقداماتی است که بسیج در طول 42 سال گذشته برای مردم و نظام اسلامی خدمت و ایثارگری کرده است .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بیان کرد : بسیج در نابودی و دفع دشمن در هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشته و کنار ارتش و سپاه مجاهدت های زیادی انجام داده و شهدای والامقامی را تقدیم مردم و انقلاب اسلامی کرد .

سردار شاهوار پور گفت : جانبازان، رزمندگانی که آسیب دیدند ، آزادگانی که سالها در زندان های رژیم بعث سختی هایی کشیدند همه پرونده های درخشان از مجاهدت های بسیجیان است .

وی با اشاره به اینکه بسیجیان بعد از جنگ هم در صحنه های سخت حضور پیدا کردند افزود: در سیل ، زلزله و مشکلاتی که برای مردم پیش می آمد و پیش می آید همواره بسیج پیشتاز است و بصورت خودجوش وارد صحنه می شود . از ابتدای هر سختی و مشقت که برای مردم پیش می آید تا پایان صحنه حضور دارد و تلاش و مجاهدت خود را انجام می دهد .

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد : حضور بسیجیان از درس های مهمی است که امروز نوجوانان و جوانان ما باید فرهنگ بسیجی را یاد بگیرند . امام بسیجیان این شجره طیبه را در سال 58 قصد کرد چون آینده را می دید . تهدید و توطئه ها را همواره می دید که دشمنان ما دست بردار نبوده و در توطئه هستند و بنا دارند علیه مردم توطئه کنند، مشکل درست کرده و نظام را سرنگون کنند لذا بسیج را ابلاغ فرمودند و الحمدالله تا الان بسیج اقدامات و تلاش های بسیار زیادی انجام داده و روز به روز ضرورت حضور بسیج را مردم و نظام بیشتر درک می کنند .

سردار شاهوارپور اظهار داشت : بسیجیان با دست خالی، مخلصانه و گمنام برای خدمت به مردم می آیند که امیدواریم در ادارات، سازمان ها و سطح جامعه حمایت شوند تا ترغیب شوند که همچنان خدمات شایسته خودشان را در مجموعه بسیج به مردم ارائه دهند .

این مقام مسئول در ادامه گفت : امروزه در بحث کرونا بسیجیان در همه صحنه های خدمت رسانی حضور دارند و شبانه روز در مراکز واکسیناسیون در طرح شهید سلیمانی، در بیمارستان ها ، کمک های مومنانه، در عرصه هایی که فضای خدمت است وارد عمل می شوند و بدون هیچ چشم داشتی خدمات و مجاهدت انجام می دهند .

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کمین ما هستند افزود : همواره این تهدید است و دشمن بیکار نمی ماند و در صدد است آسایش و امنیت مردم و کشور را به هم بزند لذا پویایی بسیج و حضور در صحنه بسیجیان یکی از ضروریت هایی است که همواره ما باید عرصه را برای ارائه خدمات بسیجیان فراهم کنیم .

فرمانده سپاه ولیعصر ( عج ) خوزستان در خصوص برنامه های شاخص هفته بسیج اعلام کرد : با توجه به گستره پایگاه ها در سراسر استان بیش از هزار و 200 برنامه در هفته بسیج پیش بینی شده است که بخشی بصورت محلی، بخشی شهرستان و بخش دیگر استانی برگزار می شود .

سردار شاهوارپور تصریح کرد : رزمایش یا تجمع اقتدار از برنامه های کلیدی و اساسی این هفته است که سوم آذر به صورت سراسری در کشور انجام خواهد شد .

این مقام مسئول گفت : دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی ، ساخت منازل برای محرومین، ساخت و تعمیر مدارس، افتتاح بخش قابل توجهی از پروژه هایی که بسیج با همکاری جهاد سازندگی انجام داده است، اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم، خدمات مشاوره ای بسیج حقوق دانان و بسیج مهندسین در حوزه اشتغال و کارآفرینی، توزیع 20 هزار بسته معیشتی در بخش کمک های مومنانه، برگزاری مسابقات ورزشی، پخش فیلم، برگزاری نمایشگاه هایی که فعالیت های بسیج به نمایش گذاشته شود، برگزاری صبحگاه های دانش آموزی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت از جمله برنامه هایی است که در هفته بسیج انجام خواهد شد .

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا