همزمان با پنجم خرداد سالروز فوران نخستین چاه نفت در ایران و خاورمیانه در سال 1287 چهار هزار و هفتصد و شصت و هشتمین چاه نفت و گاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل شد

همزمان با پنجم خرداد سالروز فوران نخستین حلقه چاه نفت در ایران و خاورمیانه در سال 1287 شمسی، چهار هزار و هفتصد و شصت و هشتمین چاه نفت و گاز در کشور با کاربست ناوگان شرکت ملی حفاری ایران حفر و تکمیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بصیرت نو، با اشاره به 113 سالگی فعالیت صنعت نفت در ایران با فوران چاه شماره یک، مسجدسلیمان در تاریخ پنجم خرداد سال 1287 ، اعلام کرد: از این مدت زمان، شرکت ملی حفاری ایران افزون بر 41 سال بخش عمده و وسیعی از  حفاری چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور را بر عهده داشته است.

براساس این گزارش در بیش از چهار دهه گذشته ملی حفاری با استفاده از متخصصان و کارکنان مجرب و توانمند ایرانی و برخورداری از ظرفیت های داخلی با حفر و تکمیل چهار هزار و 768 حلقه چاه به متراژ 9 میلیون و 615 هزار و 98 متر نقش اساسی در فرآیند تولید داشته  و نیازهای صنعت نفت کشور در بخش عملیات و خدمات یکپارچه صنعت حفاری را تامین کرده است.

این شرکت در این سال ها، ضمن بومی سازی دانش فنی حفاری و ساخت داخل نمودن قطعات و تجهیزات کاربردی، توانسته است با راه انداری مرکز آموزش تکنولوژی حفاری نسبت به پرورش هزاران نیروی متخصص ، نقش کلیدی در خودکفایی صنعت نفت کشور ایفا نماید.

روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ضمن گرامیداشت پنج خرداد سالروز اکتشاف نفت در ایران و خاورمیانه، موفقیت، سربلندی، سلامتی و توفیق روز افزون کارکنان صنعت نفت را از پروردگار متعال آرزومند است.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا