کتاب پروانه ای در آتش رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب پروانه ای در آتش با موضوع شهید علی لندی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بصیرت نو خوزستان ، رونمایی از کتاب پروانه ای در آتش همزمان با همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر خوزستان روز سه شنبه  (25 آبان ماه ) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونین اداره، فعالان عرصه چاپ، ناشران استان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد .

حیدر بویری نویسنده کتاب پروانه ای در آتش در این مراسم اظهار کرد : با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت مورد تایید همه مکاتب بشری است ما تصمیم گرفتیم در جهت ترویج این فرهنگ گام برداریم .

بویری گفت : فرهنگ ایثار و شهادت از زمان بوجود آمدن بشر وجود داشت و می توان آن را در ایران باستان از گذشتن سیاوش از آتش، آرش کمانگیر و دین مبین اسلام مانند لیله المبیت و حادثه عاشورا و جنگ تحمیلی ، شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید علی لندی بزرگ مرد کوچک سال دید.

وی در ادامه افزود : تمام تلاش ما این بود تا به صورت نمادین این فرهنگ را مکتوب کنیم شاید قدمی باشد در جهت گسترش این فرهنگ و چراغی برای راه آیندگان باشد .

نویسنده کتاب پروانه ای در آتش تصریح کرد : این کتاب در پنج فصل تهیه شده است که فصل اول شامل مقدمه ، تعریف فداکارای و ایثار از منظر آیات و روایات، نمونه هایی از فداکاران ایران زمین و خوزستان است . فصل دوم زندگی نامه شهید علی لندی قهرمان ملی کشور ، نوجوان پانزده ساله ای که برای حفظ جان دو انسان دل بر آتش زد آورده شده است . فصل سوم آثار هنری هنرمندان شامل خطاطی، نقاشی، دل نوشته ها و سایر آثار هنرمندان جمع آوری شده است . در فصل چهارم کتاب دلنوشته های مردمی آورده شده است و در فصل پنجم بازتاب انعکاس شهید لندی در رسانه ها، فضای مجازی و اخبار قید شده است .

در ادامه مراسم از کتاب پروانه ای در آتش زندگی نامه شهید علی لندی نوجوان قهرمان خوزستانی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد .

در پایان نیز از فعالان عرصه صنعت چاپ و ناشران تقدیر بعمل آمد.

مشاهده بیشتر

admin

پایگاه خبری بصیرت نو

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا